gardeshban.ir

همه‌ی آنچه باید در مورد سرزمین هفتاد و دو ملت بدانید‍.
کد خبر: ۱۸۴۸۶
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۸-1398 July 27
گردشبان (gardeshban.ir) :

هند
هند، دومین کشور پر جمعیت جهان است که به دلیل تنوع بسیار زیاد فرهنگی، تاریخی، تمدن غنی و چشم انداز های طبیعی بکر به عنوان یکی از جذاب ترین و ارزانترین مقاصد گردشگری جهان شناخته می شود. هند به کشور هفتاد و دو ملت مشهور است و در هر منطقه ای از این کشور زیبا فرهنگ و سنت خاص آن منطقه جریان دارد. اگر علاقه دارید آشنایی کوتاهی با کشور هند، رستوران ها، هتل ها و جاذبه های گردشگری آن داشته باشید، با ما همراه باشید.

موقعیت جغرافیایی هند
هند بخش بزرگی از جنوب آسیا و شبه قاره هند را تشکیل می دهد. این کشور از شمال غربی با پاکستان، از شمال با چین، بوتان، نپال و تبت و از شمال شرقی با برمه و بنگلادش همسایه و هم مرز است. همچنین در غرب، شرق و جنوب هند نیز به ترتیب دریای عرب، خلیج بنگال و اقیانوس هند قرار گرفته اند. از مهمترین شهرهای این کشور نیز به دهلی به عنوان پایتخت و بمبئی به عنوان پرجمعیت ترین شهر هند می توان اشاره کرد.

سفر به هند

آب و هوا و فصل مناسب سفر به هند
با توجه به وسعت هند، تنوع آب و هوایی بی نظیری نیز در این کشور حاکم است، از کوه های پوشیده از برف هیمالیا گرفته تا منطقه گرمسیر مرکز و جنوب هند و منطقه کویری غرب این کشور، همه و همه خبر از تنوع کم نظیر آب و هوایی در این کشور اعجاب انگیز می دهند. هند چهار فصل؛ سرد و خشک (نیمه های آذر تا میانه اسفند)، گرم و خشک (میانه اسفند تا میانه خرداد)، فصل بارش (میانه خرداد تا نیمه های مهر) و فصل معتدل (میانه مهر تا نیمه های آذر) را تجربه می کند. بهترین زمان برای سفر به هند بخصوص همراه با تورهای هند نیز از نیمه های آذرماه تا میانه فروردین است.

هتل های هند
در هند طیف بسیار وسیعی از گزینه های اقامت برای گردشگران با علایق و سطح بودجه متفاوت وجود دارد. از اقامت در یک کاخ قدیمی مرمت شده تا تجربه لذت بخش حضور در هتلی لوکس، همراه با طراحی مدرن یا هاستل و خوابگاهی اشتراکی قابل دسترس است.  از بهترین هتل های هند می توان به 4 هتل زیر اشاره کرد:

هتل جیپور ماریوت
هتل جی پی پالاس
هتل لیلا امبیانس کانونشن
هتل رادیسون بلو قاضی آباد


رستوان های هند
تنوع فرهنگی کشور هند باعث بوجود آمدن سنت های غذایی و غذاهای محلی متنوع در مناطق و ایالت های مختلف هند شده است. از عادات غذایی خاص هندی ها به مصرفِ کمِ گوشت که ریشه در باورهای دینی و مقررات خاص کشورشان دارد، می توان اشاره کرد. حتی در فست فودهای بسیار معتبر بین المللی در هند نیز به دلیل قوانین خاصی مثل ممنوعیت پختن گوشت گاو، غذاهایی که برای پخت نیاز به این گوشت داشته باشند، سرو نمی شوند.

 همچنین از دیگر عادات غذایی هندی ها استفاده زیاد از ادویه جات و بخصوص ادویه تند است که هنگام سفارش غذا بهتر است حتما به میزان تندی غذا توجه کنید و حتما قید کنید که غذای تند می‌خواهید یا غیر تند! مرغ کره ای یا باتر چیکن جزو محبوب ترین غذاهای هندی است که در رستوران های هند معمولا جزو منوی های غذایی قرار می گیرد. با توجه به رتبه بندی بهترین رستوران های هند می توان به 4 مورد زیر اشاره کرد:

رستوران بریتانیا و کمپانی
رستوران بن باربیکیو
فست فود برگر کینگ
رستوران ساهاکاری بندر



جاهای دیدنی هند
سرزمین پر جنب جوش هند تنوع بی نظیر فرهنگی، تاریخی، مذهبی و اقلیمی را همراه با تضادهایی از سنت و مدرنیته در معرض دید بازدیدکنندگان و گردشگران قرار می دهد. اگر به شناخت مذاهب گوناگون علاقمندید احتمالا هند یکی از بهترین و جذابترین مقاصد برای بازدید از اماکن مقدس مذاهب گوناگون است. همچنین اگر مقصد گردشگری مورد نظر شما با محوریت طبیعت و یا حیات وحش معنا پیدا می کند، باز هم طبیعت بکر، کوه های سر به فلک کشیده هیمالیا، پارک های طبیعی سرسبز و پناهگاه های حیات وحش بی نظیر این کشور زیبا پاسخگوی حس کنجکاوی و اکتشاف شما خواهند بود.

از تاج محل در آگرا گرفته تا معبد طلایی در شهر امریتسار ایالت پنجاب و مسجد مکه در ایالت حیدر آباد جزو گنجینه های معنوی، فرهنگی و تاریخی هند محسوب می شود. همچنین سواحل هند یکی دیگر از جاذبه های گردشگری – تفریحی این کشور هستند که علاقمندان به ورزش ها و تفریحات آبی را به خود جذب می کنند. از جمله این سواحل می توان به ساحل باگا، ساحل ماندارمانی و ساحل کووالام اشاره کرد. از بهترین جاهای دیدنی هند می توان به 4 مورد زیر اشاره کرد:

تاج محل
قلعه آگرا فورت (قلعه سرخ)
موزه آلبرت هال
معبد سوامینارایان آکشاردام


اطلاعات ضروری برای سفر به هند

زبان های اصلی مورد استفاده در کشور هند انگلیسی و هندی هستند و با هر دو زبان به راحتی امکان ارتباط برقرار کردن وجود دارد. همچنین تنوع جالبی از وسایل نقلیه عمومی در هند وجود دارد که می توانید از تجربه استفاده از آن ها لذت ببرید، ولی تاکسی معمولا راحت ترین وسیله است. نکته دیگر در رابطه با پوشش و رفتار است که بهتر است مخصوصا در شهر های کوچک و محلات سنتی، پوشش مناسب را رعایت کنید و همچنین با انگشت به کسی اشاره نکنید.

سخن آخر

سخن آخر اینکه با سفر به هند، گویا با یک تیر، چند نشان زده‌اید، درست است که تور هندوستان ممکن است کمی برایتان گران تمام شود، اما شک نکنید که دیدن این همه زیبایی و تفاوت، آن هم یکجا، ارزشش را دارد.




پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار