gardeshban.ir

زلزله، آتش سوزی، سونامی، طوفان، اتفاقات غیر قابل پیش بینی هستند. بسیاری از مسافران هنگام بسته بندی اصلا به این اتفاقات فکر نمی کنند که بخواهند وسایلی در رابطه با مقابله با این شرایط بردارند.
کد خبر: ۱۸۴۸۸
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸-1398 July 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
ممکن است هنگام برخورد با این اتفاقات، تماس با اورژانس برای شما امکان پذیر نباشد اما با وجود چند وسیله ی ضروری، بتوانید شرایط موجود را کنترل کنید و زنده بمانید.

حال این چند وسیله ی ضروری و کوچک را معرفی و بررسی می کنیم.

1.سوت

شاید مسخره به نظر برسد اما همین وسیله ی کوچک توانسته افراد زیادی را در مناطق زلزله زده نجات دهد. زمانی که زیر آوار یک ساختمان محبوس می شوید ممکن است کسی صدای شما را نشنود، به مرور زمان با نخوردن آب و غذا نیز، انرژی بدن شما کم و بی رمق می شوید و شاید دیگر نایی برای فریاد زدن نداشته باشید. اما با استفاده از سوت بدون صرف انرژی زیاد می توانید صدایتان را به گوش دیگران برسانید.

2. چراغ قوه

در یک فاجعه، اولین چیزی که از دست می رود، برق است و اگر شما در یک ساختمان و یا مترو باشید، قطعا به نور نیاز خواهید داشت. با همراه داشتن یک چراغ قوه ی کوچک جیبی می توانید مسیر خود را در این شرایط به راحتی بیابید. البته قبل از استفاده، باتری آنرا چک کنید.

3. جعبه کمکهای اولیه

اگر بعد بروز فاجعه سالم بمانید و یا خراش های جزئی بردارید، خوب است که این خراشها را توسط کیف کمک های اولیه که همراه دارید پانسمان کنید تا سر فرصت اساسی به آنها رسیدگی شود. وسایلی که در این کیف مشاهده می شود زیاد نیست اما برای شرایط ضروری کافی و کارآمد است.

4.پتوی مسافرتی

در برخی شرایط، گرم ماندن می تواند یک چالش برای زنده ماندن محسوب شود. ممکن است در زمان وقوع فاجعه حتی کمک رسانی برای گرم شدن افراد نیز به کندی انجام شود. حال شما با در دست داشتن یک پتوی مسافرتی می توانید تا مدتی این شرایط را تحمل کنید.

5.ماسک

گرد و غبار باقی مانده می تواند در کوتاه مدت، مشکلات تنفسی شدیدی را برای شما به وجود بیاورد. در صورتی که با استفاده از یک ماسک، حتی از نوع معمولی نیز می توانید از تنفس در هوای آلوده بپرهیزید. برای استفاده از ماسک حتما نباید در شرایط خاصی باشید بلکه بودن در یک فضای آلوده نیز می تواند مشکل ساز شود.

6. آب

آب پاک یکی از مهم ترین چیزهایی است که هنگام بروز فاجعه برای شما حیاتی خواهد بود. یک بطری آب خریداری کنید و هر روز درون آن را با آب تازه و پاک، پر کنید. اندازه ی بطری نیز در حدی باشد که آب درون آن تا یک روز شما را سیراب کند.

7. غذا

پس از یک فاجعه، مواد غذایی در کوتاه مدت تامین و توزیع می شود.اما خوب است که در این شرایط حتی اگر شده یک میان وعده ی سالم و غنی برای خوردن داشته باشید.این تنقلات می تواند انرژی مورد نیاز شما را تامین کند. آجیل از موارد خوبی است که دیر هم فاسد می شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار