gardeshban.ir

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور، با بیان اینکه افزایش کرایه برای زائران اربعین اعمال نشده است، گفت: زائران امسال با نرخ سال ۹۷ جابه‌جا می‌شوند.
کد خبر: ۱۸۴۹۶
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸-1398 July 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
احمدرضا عامری درباره روند بازگشت زائران اربعین به استان‌های کشور، ابراز کرد: زائران امسال بدون افزایش کریه و با همان نرخ کرایه‌های مصوب سال ۹۷ توسط سیستم حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای ما جابه‌جا شدند این در حالی است که بهای یک دستگاه اتوبوس در سال گذشته بیش از ۸۰۰ میلیون تومان بود و امسال این نرخ به سه میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه سایر تجهیزات اتوبوس‌ها مانند لاستیک و... نیز نسبت به سال قبل افزایش چشم گیر یافتند اما کرایه‌ها برای زائران اربعین مطابق همان کرایه‌های سال ۹۷ اعمال شد، ابراز کرد: نرخ بلیت‌ها تا مهران از ۹۰ هزار تا ۱۵۰ هزار تومان بوده است.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور، ادامه داد: رقم کرایه در نظر گرفته شده از مهران در برابر هزینه کل سفر زائران، در واقع مبلغی نیست به طوری که برای جابه‌جایی زائران از مرزها تا شهرهای نجف و کربلا با کامیون حتی مبالغی تا ۳۵۰ هزار تومان و با اتوبوس تا یک میلیون تومان هم از زائران دریافت شده است.

عامری با بیان اینکه حدود ۲۲۰ هزار نفر آمار ورودی زائران به مرز مهران در روز جمعه بوده است، گفت: تا غروب شنبه نیز ۱۵۲ هزار نفر وارد مرز شده‌اند و جابه‌جایی این چنین جمعیتی قطعاً نیازمند تعداد اتوبوس بسیار بالا است.

وی افزود: به همین دلیل از مجموع ۱۳ هزار و ۵۰۰ اتوبوسی که در درون ناوگان حمل‌ونقل کشور است ۱۱ اتوبوس به مرزها فراخوانده شده‌اند تا در راستای جابه‌جایی مسافران و زائران اربعین حسینی بتوانیم بهترین خدمات را با کمترین معطلی به افراد ارائه دهیم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار