gardeshban.ir

بویینگ ۷۸۹ خطوط هوایی استرالیایی کانتاس که از فرودگاه جان اف کندی نیویورک بلند شده بود بدون توقف و در مدت ۱۹ ساعت و ۱۶ دقیقه در فرودگاه سیدنی فرود آمد.
کد خبر: ۱۸۵۰۶
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸-1398 July 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
شرکت هواپیمایی کانتاس استرالیا طولانی‌ترین پرواز بدون توقف را از نیویورک تا سیدنی انجام داد.  تاکنون هیچ شرکت هواپیمایی نتوانسته بود پرواز در این مسیر را بدون توقف انجام دهد.

این پرواز آزمایشی رکورد پرواز سنگاپور به نیویورک که تاکنون طولانی‌ترین پرواز بدون توقف جهان بود را شکست.  

این هواپیما ساعت ۹ جمعه شب (به وقت شرق آمریکا) نیویورک را ترک کرد و ساعت ۷ صبح یکشنبه (به وقت استرالیا) به سیدنی رسید.

شمار زیادی از پزشکان و دانشمندان مسافر این هواپیما بودند.  آنها در این پرواز که ۱۹ ساعت طول کشید برای بررسی تاثیر پرواززدگی (jetlag) بر مغز خلبانان و مسافران حضور داشتند. آن‌ها فعالیت مغزی خلبانان هواپیما و همچنین تغذیه، خواب و فعالیت تنی چند از مسافران را در طول این پرواز ۱۶ هزار کیلومتری زیر نظر داشتند.

پروازهای طولانی در مسیر شرق به غرب یا برعکس که ساعت مقصد و مبدأ در آن تفاوت زیادی دارد، اختلال‌هایی را در بدن انسان ایجاد می‌کند که به آن جت‌لگ یا پرواززدگی می‌گویند. در این وضعیت ممکن است مسافران این پروازها سرگیجه، خستگی، سستی و شاید زودرنجی را تجربه کنند و احتمالا احساس سردرد نیز داشته باشند.

هواپیمایی کانتاس در نظر دارد پرواز دیگری را از لندن به سیدنی انجام دهد که یک ساعت بیشتر از پرواز نیویورک - سیدنی طول می‌کشد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار