gardeshban.ir

سازمان ملل متحد اعلام کرده است که تا سال ۲۰۵۰ بیش از ۷۰ درصد از جمعیت جهان در شهرها زندگی می‌کنند. چالش‌های توسعهٔ پایدار نیازمند راه‌حل‌هایی تازه هستند. اما این راه‌حل‌ها چیست و شهرهای هوشمند فردا چه تأثیری بر اقتصاد و گردشگری شهری خواهند داشت؟
کد خبر: ۱۸۵۲۰
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸-1398 July 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
یورنیوز نوشت: در سال ۲۰۱۸ میلادی شمار گردشگران جهان به ۴/۱ میلیارد نفر رسید. کارشناسان معتقدند به کارگیریِ فناوری‌های تازه در چهارچوب شهرهای هوشمند به تعداد گردشگران خواهد افزود.

ساندرا کاراو عضو سازمان گردشگری ملل متحد می‌گوید: «امروزه، گردشگری شهری یکی از عناصر توسعه است و ما باید در این زمینه، روی پنج ستون اصلیِ آن کار کنیم یکی از آنها فناوری و بعد طبیعتا نوآوری است. اما معمولا بخش‌های دیگر شامل پایایی،‌ سهولت دسترسی و کیفیت ادارهٔ شهر فراموش می‌شوند.»

اما هدف رشد گردشگری نباید، هدف ایجاد فضایی آرام برای شهروندان را تحت تأثیر قرار بدهد.

پیا پاکارینن معاون شهردار هلسینکی می‌گوید: «فکر می‌کنم باید در رویکردمان اولویت با شهروندان باشد. شهری برای گردشگران خوب است که نخست برای شهروندان خودش خوب باشد. امروز شمار گردشگران شدیدا رو به افزایش است. باید مراقب بود که کنترل از دستمان خارج نشود.»

آلتای کولگینف، شهردار آستانه پایتخت قزاقستان که نام تازه‌ٔ آن نورسلطان است می‌گوید: «۲۰ سال پیش جمعیت این شهر کمتر از ۳۰۰ هزار نفر بود. امروز بیش از یک میلیون نفر در نورسلطان زندگی می‌کنند. به‌کارگیری فناوری‌های تازه برای مدیریت کردن این جمعیت ضروری است.»

شهردار نورسلطان می‌افزاید: «نوعی کارت درمان الکترونیک برای شهروندان نورسلطان ساخته‌ایم و با اپلیکیشنِ آن می‌توان وقت دکتر و بیمارستان گرفت یا نتیجهٔ آزمایش‌ را دید. پارسال،‌ علاوه بر شهروندان ۳۵۰۰ گردشگر از ۴۵ کشور مختلف هم از این خدمات استفاده کردند.»

مفهوم شهر هوشمند، نه تنها کیفیت زندگی شهری را بهبود می‌بخشد بلکه مفهوم رویکرد انسانی را در کانون تمامی بحث‌ها دربارهٔ رشد و پایداری اقتصادی قرار می‌دهد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار