gardeshban.ir

میل به گیاهخواری در سال‌های اخیر بسیار رشد کرده و شمار گیاهخواران بریتانیا در فاصلهٔ سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ چهار برابر شده‌ است، حتی فست‌فودهای معروف هم غذاهای گیاهی به منوی خود اضافه کرده‌اند.
کد خبر: ۱۸۵۵۱
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸-1398 July 29
دیده بان گردشگری (gardeshban.ir) :

بزرگترین رستوران گیاهی جهان که به تازگی در دوبی گشایش یافته است نیز جایگزین‌هایی برای مرغ و گوشت ارائه می‌دهد.

«اسکای سامرز» بنیانگذار رستوران «وگانیتی» کار خود را امتداد جنبشی می‌داند که استفاده از غذاهای گیاهی به معنای از دست دادن خوراک‌های محبوب نیست.  

اسکای می‌گوید که‌ غذای محبوبش «ملوخیه» است و طرز پخت آن را نشان می‌دهد. رستوران او جایگزین گیاهی ویژه‌ای برای جوجه کباب ارائه کرده که با قارچ و پروتئین نخود درست می‌شود.

او غذایی هم دارد که در آن به جای گوشت از پروتئین گیاهی استفاده کرده‌ است. «تی وی پی» نوعی پروتئین بافت‌دار گیاهی است که خیلی شبیه گوشت چرخ‌کرده است اما بسیار سالم است.

اسکای دربارهٔ ایدهٔ رستوران گیاهی‌اش که وگانیتی نام دارد به یورونیوز می‌گوید: «همیشه فکر می‌کردم سالمم و غذای سالم می‌خورم. مرغ سوخاری و سبزیجات آب‌پز می‌خوردم و ورزش می‌کردم و فکر می‌کردم کارم درست است، بعد مریض و مریض‌تر شدم تا اینکه خودم را ظرف سه چهار ماه با گیاهخواری درمان کردم.»

کیفیت بیف برگر اسکای آنقدر خوب است که مشتری‌ها اگر ندانند که گوشت و پنیر آن هم گیاهی است متوجه این نکته نمی‌شوند.

بزرگترین رستوران گیاهی دنیا در دوبی چه می‌کند؟

دستور تهیه لهمجون گیاهی بر اساس رستوران وگانیتی

مواد لازم: گوجهٔ خرد شده ۴ عدد، پیاز خلال شده ۲ عدد، سیر خلال شده ۸ عدد، جعفری خرد شده به میزان کافی، فلفل دلمه‌ٔ قرمز ۱ عدد، فلفل سبز ۱ عدد، گوشت گیاهی ۲۵۰ گرم (پروتئین گیاهی بافت‌دار نظیر سویا)

سبزیجات را با ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون به مدت ۱۰ دقیقه می‌پزیم بعد به غذا ادویه می‌زنیم و آن را خوب مخلوط می‌کنیم.

ادویه لازم‌: پاریکا ۴ قاشق بزرگ، ادویه مخلوط ۴ قاشق، پودر سیر ۲ قاشق، سس ووستر گیاهی یک قاشق، رب گوجه فرنگی ۴ قاشق، آب سوپ سبزیجات ۱ فنجان

مخلوط را می‌گذاریم تا ۱ ساعت جا بیفتد و هر ۱۵ دقیقه یکبار آب آن را می‌گیریم تا کاملا خشک شود و نصف لیمو را روی آن می‌چکانیم.

طرز تهیه خمیر 

مواد لازم: پنج فنجان آرد دو فنجان آب و کمی نمک

آرد را در یک کاسه الک می‌کنیم و نمک را روی آن می‌ریزیم. ‌ آب را کم‌کم اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم و خمیر حاصل را ۳۰ دقیقه در جایی خنک می‌گذاریم. بعد خمیر را روی سطحی صاف پهن می‌کنیم و بعد از پنج دقیقه آن را به‌اندازهٔ یک بشقاب کوچک می‌بُریم و آن را لوله کرده روی کاغذ ضد چربی می‌گذاریم. بعد مخلوط آماده شده را روی قطعه‌های خمیر می‌گذاریم و آن را در فر می‌گذاریم تا ۳۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه بپزد.





پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
یادداشت
مناطق آزاد
ويديو
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار