gardeshban.ir

آیا شرکت بوئینگ درباره سیستم ایمنی هواپیمای ۷۳۷ مکس به سازمان نظارت بر هوانوردی آمریکا اطلاعات غلطی داده است؟ تحقیقات درباره این موضوع در آمریکا ادامه دارد. سهام بوئینگ بعد از انتشار خبر پنهان‌کاری حدود شش درصد سقوط کرد.
کد خبر: ۱۸۵۵۳
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸-1398 July 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
روزنامه "واشنگتن پست" نوشته است که یکی از خلبانان شرکت بوئینگ در سال ۲۰۱۶ در پرواز آزمایشی درباره مشکلات بوئینگ ۷۳۷ مکس اطلاع داده‌ بود. سازمان نظارت بر هوانوردی آمریکا از شرکت بوئینگ خواسته است که هرچه زودتر درباره این موضوع توضیح دهد. به نوشته "واشنگتن پست" این خبر "بسیار نگران‌کننده" است.

اما پرسش اساسی این است که بوئینگ از چه زمانی درباره این موضوع اطلاع داشت؟

روزنامه نیویورک تایمز در پاسخ به این پرسش نوشته است که شرکت هواپیمایی بوئینگ اطلاعات مهم مربوط به سقوط ۷۳۷ مکس را پنهان کرده است.

مارک فورکنر، خلبان پروازهای آزمایشی بوئینگ قبلا در پیامی به همکار خود در سال ۲۰۱۶ از مشکلات مربوط به نرم‌افزار کنترل شکایت کرده است. به نوشته نیویورک تایمز فورکنر در پیام خود از "اشتباهات وحشتناک" سخن گفته و اکنون سازمان نظارت بر هوانوردی آمریکا مدعی شده است که شرکت بوئینگ این اسناد را ماه‌ها پیش داشته ولی به تازگی وزارت حمل و نقل آمریکا را از آن مطلع کرده است.

استیو دیکسون‌، رئیس سازمان نظارت بر هوانوردی آمریکا از دنیس مویلنبورگ، مدیر اجرائی شرکت بوئینگ خواسته است که هرچه زودتر درباره "تاخیر در تحویل دادن اسناد مربوط به پرواز‌های آزمایشی هواپیماها ۷۳۷ مکس" توضیح دهد.

بوئینگ و سازمان نظارت بر هوانوردی آمریکا بعد از سقوط هواپیماهای ۷۳۷ مکس که به مرگ ۳۴۳ نفر منجر شد مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

بازرسان آمریکایی در حال حاضر مشغول تحقیق درباره این موضوع هستند که در زمان اخذ مجوز پرواز برای بوئینگ ۷۳۷ مکس آیا همه چیز به درستی طی شده است؟

سقوط هواپیماهای بوئینگ

مشکلات بوئینگ با سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس در خطوط هوایی اتیوپی و اندونزی آشکارتر شد. در هر دو مورد، سانحه کمی پس از شروع پرواز و در حالت اوج‌گیری هواپیما، رخ داده است. در مورد سقوط هواپیمای اندونزی کارشناسان احتمال می‌دهند که یک نرم‌افزار ویژه سیستم کنترل که توسط بوئینگ برای مدل ۷۳۷ مکس طراحی شده، عامل حادثه بوده است.

اروپا، استرالیا و بسیاری از کشورهای آسیایی پس از سقوط دومین هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس برای این مدل ممنوعیت پرواز اعمال کردند که بعدا کشورهای زیادی از جمله نیوزیلند، ویتنام، صربستان و مصر هم به این فهرست اضافه شدند.

اتهامات موجود شرکت بوئینگ را که یکی از غول‌های هواپیماسازی جهان است به تنگنا انداخته است. این شرکت با انبوهی از شکایات بازماندگان افرادی روبرو شده که در سقوط  هواپیماهای بوئینگ کشته شده‌اند.

اگر این شرکت در زمان گرفتن مجوز پرواز برای بوئینگ ۷۳۷ مکس اطلاعات غلطی ارائه یا اسناد مهمی را پنهان کرده باشد می‌تواند با مشکلات جدی مواجه شود.

پیام خلبان پروازهای آزمایشی که اکنون منتشر شده مربوط به نرم‌افزار کنترل MCAS است. این نرم‌افزار به طور خودکار زاویه پرواز را در موقعیت‌های بحرانی پرواز مانند صعود شیب‌دار اصلاح می‌کند و اطلاعات را به خلبان جهت ایمن‌سازی پرواز انتقال می‌دهد.

بعد از دو سانحه مرگبار برای هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس ، شرکت آمریکایی بوئینگ اعلام کرد، تصمیم به به‌روزرسانی سیستم MCAS گرفته است.

بعد از انتشار خبر "احتمال پنهان‌کاری بوئینگ" سهام این غول هواپیماسازی ظرف یک روز حدود شش درصد سقوط کرد.
 
دویچه وله فارسی






مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار