gardeshban.ir

لرستان جزو مناطق زاگرس نشین است و جزو شهرهایی است که آبشارهای بسیاری را در خود پنهان کرده است. در این میان آبشار چکان جزو زیباترین آبشارهای این منطقه به حساب می‌آید.
کد خبر: ۱۸۵۶۶
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸-1398 July 30
گردشبان (gardeshban.ir) :
لرستان بیش از سی رودخانه دایمی دارد و همانطور که پیشتر گفتیم جزو مناطق زاگرس نشین است. 

حالا تصور کنید آب رودخانه‌ها در میان کوه‌های زاگرس جاری باشد، نتیجه چه خواهد بود؟ بله، آبشارهای زیبا و کم نظیری که در گوشه و کنار این استان قابل مشاهده است.

لرستان حدودا پنجاه آبشار دارد که یکی از دیگر زیباتر و چشم نوازتر هستند. در این میان، آبشار چکان در نزدیکی الیگودرز یکی از زیباترین آبشارهای این استان است.

آبشار چکان در جنوب غربی الیگودرز و در دامنه‌ی کوه‌های زاگرس و ارتفاعات دره‌ی چکان واقع شده است. این آبشار حدودا ۱۴۱ کیلومتر با خرم آباد فاصله دارد. این آبشار زیبا دارای ۳۰ متر ارتفاع و عرض تاج آن تقریبا چهار متر است و در دل طبیعت بکر و زیبای لرستان واقع شده است.

از جمله زیبایی‌های این آبشار به شروع آبشار مربوط است. آبشار چکان از دل غاری که مشرف به زمین‌های زراعی چکان است، خارج شده و فواره‌های زیبایی درست کرده که طول برخی از آنها به چند متر می‌رسد. اطراف آبشار و در امتداد آن، پوشیده از درختان میوه مانند گردو، بلوط و گلابی است و اهالی منطقه نیز از آب آن برای کشاورزی استفاده می‌کنند.در حدود دو یا سه کیلومتری آبشار چکان، زیارتگاه ابوعلی(ع) قرار دارد که در میان چندین درخت تنومند جلوه خاصی به منطقه بخشیده است.

آب این آبشار بعد از طی مسافتی به سمت دشت چکان، به آب چشمه داسار وصل شده و رودخانه چکان را تشکیل می‌دهد. رودخانه چکان بعد از طی مسافتی کوتاه به آب دهقادی وصل و در انتها وارد رودخانه زز می‌شود. آب آبشار در اواخر فصل پاییز به مرور خشک می‌شود و در روزهای اولیه شروع فصل بهار مجددا با همان فوران به بیرون می جهد.

به سه طریق می توان به دیدن این آبشار زیبای لرستان رفت که از جمله آنها راه ارتباطی دورود به ایستگاه راه آهن سفید دشت به طرف شول آباد با جاده شنی، راه دورود به شاپله،تنگ ناله شنه چکان که این جاده مالرو و مخصوص کوهنوردی است و مسیر الیگودرز با اتومبیل به طرف شول آباد چکان که با اتومبیل تا چند کیلومتری آن جاده وجود دارد. آیا در برنامه‌ی امسالتان سفر به لرستان و دیدن طبیعت زیبا و بی‌نظیرش را قرار داده‌اید؟






مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار