gardeshban.ir

عضو هیات رئیسه مجلس به مخالفت دولت با تعطیلی پنجشنبه‌ها در استان‌های کشور واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۸۵۸۸
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸-1398 July 30
گردشبان (gardeshban.ir) :
ناهید تاج الدین دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس ۱۵ مهر ماه از مصوبه کمیسیون اجتماعی مبنی بر دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته خبر داد و گفت: طرح تعطیلی روزهای پنجشنبه مراکز اداری، آموزشی و قضایی در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها، مانند تهران در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد.

او با ابراز امیدواری نسبت به تصویب این طرح در صحن علنی مجلس تاکید کرده بود که تعطیلات بیشتر هم به بهره‌وری نیروی کار و هم به تقویت ظرفیت‌های معطل مانده اقتصادی همچون اقتصاد گردشگری آن هم بر پایه گردشگری کمک شایانی می‌کند.

پس از این اظهارات حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری در انتقاد به طرح مجلس گفت: هیات دولت با طرح نمایندگان مجلس برای تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرده است.

او تاکید کرده است که شرایط شهرستان‌ها با تهران متفاوت است و مسائل زیست محیطی و ترافیکی پایتخت در شهرستان‌ها مطرح نیست از این رو در صورت اجرای این طرح بسیاری از کارخانه‌ها و ادارات تعطیل می‌شوند و بار مالی قابل توجهی برای دولت دارد از این رو خلاف قانون اساسی است.

علی اصغر یوسف نژاد عضو هیات رئیسه مجلس در جدیدترین واکنش به مخالفت دولت با تعطیلی پنجشنبه‌ها در استان‌های کشور گفت: دولت نظر خودش را ارائه داده و از لحاظ قانونی این مجلس است که حرف آخر را در ارتباط با تصویب قانون می‌زند. در صورت تصویب این طرح در صحن علنی، مراحل قانونی برای اجرای آن پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح برای دولت به دلیل سرشکن شدن ساعات کاری پنجشنبه در سایر روزهای غیر تعطیل هفته، بار مالی را به دنبال نخواهد داشت گفت: در حال حاضر روز پنجشنبه تمام وزارتخانه‌ها، سازمان و دستگاه‌های دولتی و حتی غیردولتی در پایتخت تعطیل هستند و هرگونه پیگیری کارهای اداری از سوی استان‌ها نیز در این روز متوقف می‌شود.

یوسف نژاد ادامه داد: در مراکز استان‌ها برخی از شرکت‌های خدماتی مانند شرکت‌های وابسته به وزارت نیرو (آب، برق)، وزارت نفت (گاز) و مخابرات تعطیل هستند و این روند نوعی تبعیض در دستگاه‌های دولتی و کارمندان محسوب می‌شود که با اجرایی شدن این طرح برچیده می‌شود.

وی درباره سرنوشت این طرح گفت: بررسی طرح تعطیلی روزهای پنجشنبه در مراکز اداری استان‌های کشور در کمیسیون اجتماعی پایان یافت و در اختیار هیات رئیسه مجلس قرار گرفته است. هیات رئیسه مجلس نیز طرح را در نوبت ارائه به صحن علنی قرار داده و به زودی برای تصویب در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد.

یوسف نژاد درباره مزیت‌های این طرح به ایرنا گفت: صرفه جویی در مصرف انرژی و ارتقاء راندمان کاری از مهمترین مزیت‌های این طرح است. ساعات کاری پنج شنبه‌ها در طول هفته سرشکن می‌شود و این روند ارتقاء بهره وری و راندمان کاری ادارات و دستگاه‌های دولتی در استان‌ها را به دنبال خواهد داشت. ضمن اینکه کارمندان دولت زمان بیشتری را در طول هفته برای حضور در منزل و خانواده در اختیار دارند تا بتوانند به تفریحات و گردشگری بپردازند.

وی تاکید کرد: پیش بینی می‌شود که با ارائه طرح در صحن علنی اکثریت نمایندگان با آن موافقت کنند و در صورت تصویب نیز دولت موظف به اجراست.

چمدان







پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار