gardeshban.ir

آیا تا به حال تجربه ی پیاده روی در جنگل، نگاه کردن به درختان، گوش دادن به خش خش برگ ها و...داشته اید؟
کد خبر: ۱۸۶۵۴
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۸-1398 August 02
گردشبان (gardeshban.ir) : تجربه ای بی نظیر و فراموش نشدنی، اما اگر در همین حین مسیر خود را گم کنید باید چکار کنید؟تنها ماندن و یا گم شدن در جنگل می تواند بسیار ترسناک باشد اما باید بدانید در این شرایط چکار کنید.

1. ابتدا تحقیق کنید

برای هر نوع سفری باید درکی جامع از محیط اطراف خود داشته باشید.نقشه ی محلی که قرار است به آن بروید را با دقت بخوانید.در مورد گیاهان و حیوانات موجود در آن منطقه نیز تحقیق کنید. دانستن راجب گیاهان و حیوانات محلی می تواند زندگی شما را نجات دهد، مثلا باید بدانید کدام گیاهان قابل خوردن هستند.

2. به دیگران اطلاع دهید

قبل از سفر جنگلی باید تغذیه مناسب و خوبی داشته باشید. همچنین باید شخصی را از برنامه ی سفر خود، اقامت و همچنین زمان بازگشت مطلع کنید. یکی از راه های حفظ جان، مطلع کردن دیگران از برنامه ی سفر است. مطمئن شوید که کسی دقیقا می داند کجا و چه زمانی می خواهید بروید. بدین ترتیب در صورت برنگشتن شما در موعد مقرر، به دنبال شما خواهند آمد.

3. ابزاری مناسب برای بقا

اسبابی نظیر چاقو، آتش زا، پتو، سوت، قرص هایی برای تصفیه آب، قطب نما و...از وسایلی هستند که در سفر شاید حتی بتوانند جان شما را نجات دهند. البته در این رابطه هم باید نکاتی را بدانید:

    -قبل از اینکه راهی سفر شوید، باید به خوبی طریقه ی استفاده از این وسایل یا یاد بگیرید.

    -کیف کمک های اولیه را فراموش نکنید.

    -اگر به دارویی نیاز دارید، حتما به اندازه کافی تهیه کنید و همراه داشته باشید.

    -قطب نما یک وسیله ی ضروری در سفر به جنگل است.به جهت قطب نما در خانه ی خود توجه کنید تا حدودی بدانید کجایید و به کدام سمت باید بروید.

    -قبل از اینکه به جنگل بروید، باید بدانید که چگونه از قطب نما استفاده کنید.

    -پتویی که انتخاب می کنید باید در عین سبکی و نازکی، گرم باشد و بتواند از شما در برابر آب و باد محافظت کند.

4. همراه داشتن وسیله ارتباطی

تلفن همراه با باتری اضافی می تواند بهترین نجات دهنده ی شما در سفر به جنگل باشد. حتی در صورت گم شدن و یا مجروح شدن، از طریق ردیابی سیگنال ها می توانند شما را بیابند. حتی بی سیم و یا یک وسیله ارتباطی ماهواره ای نیز می تواند در جاهای دور از دسترس به شما کمک کند.




مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار