gardeshban.ir

معاون میراث فرهنگی وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: براساس صحبت‌های تلفنی که در یکی دو روز گذشته با استاندار کرمانشاه داشتیم، قرار بر حضور دو کارشناس از وزارتخانه در کرمانشاه گذاشته شد تا به مسؤولان شهری توضیح دهند.
کد خبر: ۱۸۶۶۱
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۸-1398 August 02
گردشبان (gardeshban.ir) :
به گزارش گردشبان، محل احداث پل یا تقاطع غیرهمسطح در میدان امام‌خمینی (ره) در اسلام آباد غرب در کرمانشاه از حدود پنج ماه قبل با هشدارهای زیادی مواجه شد؛ پروژه‌ای که عرصه و حریم محوطه‌ی تاریخی «چغاگاوانه» را با آسیب زیادی روبرو می‌کرد. مسؤولان شهری اعلام کرده بودند که با پایان اربعین، کار در تقاطع غیرهمسطح را آغاز می‌کنند.

هشدارها و درخواست‌های فراوان فعالان میراث فرهنگی کرمانشاه تا جایی پیش رفت که در کنار همه نامه‌نگاری‌های مسؤولان میراثی، سرانجام با صحبت‌های معاون میراث فرهنگی و استاندار کرمانشاه دستور توقف کار به مدیریت شهری اسلام‌آباد غرب صادر شد.

محمدحسن طالبیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به تماس تلفنی که با هوشنگ بازوند ـ استاندار کرمانشاه ـ با هدف درخواست توقف طرح ایجاد تقاطع غیرهمسطح روی محوطه چغاگاوانه در اسلام‌آباد غرب در استان کرمانشاه، ‌ داشته است، ‌ اظهار کرد: علاوه بر موافقت برای توقف طرح، قرار شد دو نفر از معاونت میراث فرهنگی و پژوهشکده باستان‌شناسی با حضور در کرمانشاه و بیان دلایل درخواست توقف، مستندات میراث فرهنگی را به مسؤولان ارائه دهند.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه مدیر کل سابق میراث فرهنگی استان کرمانشاه و مدیران شهری اسلام آباد غرب که در صورت کشف نشانه‌هایی از آثار باستانی در محوطه، کار باید به صورت کامل متوقف شود، گفت: در صحبت با آقای استاندار نیز به این نکته اشاره کردم که مفاد آن تفاهم‌نامه درست بوده و اکنون این اتفاق رخ داده است، بنابراین طبق تفاهم انجام شده، کار باید متوقف شود.

او با تاکید بر وجود راه جایگزین برای مسیر ایجاد تقاطع غیرهمسطح، ادامه داد: قرار است تا هفته آینده دو نفر از وزارتخانه از معاونت میراث فرهنگی و پژوهشکده باستان‌شناسی با سفر به استان کرمانشاه توضیحات مورد نیاز را به صورت کامل ارائه دهند.

هماهنگی‌ها برای توقف کار انجام شد

امید قادری ـ مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه ـ نیز به ایسنا گفت که موافقت ضمنی در تماس معاون میراث فرهنگی وزارتخانه با آقای استاندار در روزهای گذشته انجام شده بود، اما نیاز به یکسری هماهنگی داشت که امروز این هماهنگی‌ها به نتیجه رسیدند.

او تاکید کرد: تا کنون با انتقال دستگاه‌ها و ماشین‌آلات به این منطقه از اسلام‌آباد غرب، بخشی از جدول‌ بلوار و خیابان تخریب شده بود.



ایسنا
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار