gardeshban.ir

سفر جدای از اینکه تجربه‌ای شاد و فرح بخش است خطرات پیدا و پنهانی دارد. از خطر ربوده شدن پول و مدارک سفر تا آسیب‌های جسمانی می‌تواند از شایع‌ترین خطرات سفر باشد.
کد خبر: ۱۸۶۸۹
تاریخ انتشار : شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۸-1398 August 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
ماجراجویی کردن خالی ازخطر نیست و گردشگری به عنوان یکی از هیجان انگیز‌ترین فعالیت‌های فراغتی خطرات خود را دارد. نا آگاهی گردشگران ضریب خطر را خصوصا در نواحی دورافتاده یا حتی شلوغ افزایش می‌دهد و آگاهی کمک می‌کند تا افراد بیشتر از خود و عزیزان خود مراقبت کنند.

۱. تصادفات رانندگی

بدیهی‌ترین توصیه برای کاهش بروز چنین خطری ساده است، کمربند ایمنی خود را ببندید. خودرو‌ها بیشترین عامل مرگ گردشگران در طی سفر بوده اند و مناطق گردشگری وقتی که به دلیل برگزاری یک رویداد بیش از پیش شلوغ هستند می‌توانند این خطر را تشدید کنند.

تایلند یکی از خطرناک‌ترین کشور‌ها برای موتورسواران به شمار می‌رود. رانندگی غیرمحتاطانه مردم محلی و نیاز نوجوانان به سرعت و گردشگرانی که با تجربه اندک در حال موتورسواری اند موتورسواران را آسیب پذیر کرده است. توصیه می‌شود که اگر برای کاهش هزینه‌ها و تجربه‌های جدید مایل هستید از وسیله نقلیه موتورسیکلت درتایلند استفاده کنید استفاده از کلاه ایمنی و لباس مخصوص را از یاد نبرید.

 
۲. مواد مخدر

انبوه گردشگران و دسترسی به مواد مخدر داستان‌های خطرناک و غیرقابل پیش بینی در برخی از مناطق گردشگری رقم زده است. این قبیل موارد موجب سواستفاده فروشندگان مواد از گردشگران و اخاذی از آن‌ها شده است و حتی موجب درگیری با پلیس و یا مرگ گردشگران شده است. جزیره گوا یکی از نواحی خطرناک در این زمنیه به شمار می‌رود. در ۱۲ سال گذشته نزدیک به ۲۵۰ مسافر به دلیل استفاده از مواد مخدر جان خود را در این جزیره از دست داده اند.

۳. غرق شدن

بسیاری از گردشگران وسوسه می‌شوند در طول سفر دست به تجاربی بزنند که از قبل بدن و ذهن خود را برای رویارویی با آن آماده نکرده اند. گردشگرانی که شناگران ماهری نیستند تنهایی به اقیانوس می‌زنند و افرادی که ورزش نمی‌کنند هوس صخره نوردی در گرند کانیون به سرشان می‌زند. غرق شدن مهمترین عامل مرگ گردشگران در هاوایی است و دومین عامل کشته شدن مسافران در پوکت پس از تصادفات رانندگی است. در سال گذشته نزدیک به ۷۰۰ چینی درخارج از مرز‌ها جان خود را از دست داده اند که یک سوم این موارد به دلیل فعالیت‌های آبی بوده است.


۴. نوشیدنی‌های الکلی

استفاده از نوشیدنی‌های الکلی رفتار‌های غیرمنتظره و آسیب زا را درمیان گردشگران افزایش می‌دهد و در این میان افرادی که از ناراحتی‌های روحی رنج می‌برند گاه دست به خودکشی زده اند.

۵. حیوانات

تخمین زده می‌شود که تنها در هند سالیانه ۴۵ هزار نفر به دلیل مارگزیدگی و ۲۰ هزار نفر به علت گزیدگی جانوران دیگر جان خود را از دست می‌دهند. پشه مالاریا نیز سالیانه جان ۴۴۵ هزار نفر را می‌رباید. هر چند گردشگران رقمی اندک از این آمار را تشکیل می‌دهند، بهتر است که قبل از ورود به این کشور به نکات ایمنی در برخورد با حیوانات توجه کنند.

۶. سلفی

گردشگران چه اندازه به لبه‌های خطرناک نزدیک می‌شوند تا بهترین چشم انداز را در عکس خود داشته باشند؟ گویا بسیار زیاد. تعداد گردشگرانی که سالیانه به خاطر سلفی جان خود را از دست می‌دهند از تعداد افرادی که با حمله کوسه جان می‌سپارند بیشتر است. از نمونه این حوادث اسفبار در سال گذشته می‌توان به سلفی گرفتن یک گردشگر با خرس و دیگری بر بلندی‌های ماچو پیچو اشاره کرد که موجب مرگ دو گردشگر شد.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار