gardeshban.ir

کشور تایلند به دلیل داشتن جزایر متعدد معروف شده است. اتفاقاً بسیاری از این جزیره‌ها به جاذبه‌های گردشگری در این کشور تبدیل شده‌اند و زمینه را برای جذب گردشگران داخلی و خارجی فراهم آورده‌اند.
کد خبر: ۱۸۶۹۰
تاریخ انتشار : شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۸-1398 August 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
کشور تایلند به دلیل داشتن جزایر متعدد معروف شده است. اتفاقاً بسیاری از این جزیره‌ها به جاذبه‌های گردشگری در این کشور تبدیل شده‌اند و زمینه را برای جذب گردشگران داخلی و خارجی فراهم آورده‌اند. یکی از این جاذبه‌های طبیعی، جزیره کو لیپه است که در کنار جزایر دیگر به محلی شلوغ برای گردشگران تبدیل شده است و افراد زیادی برای گذراندن تعطیلات خود به آنجا سفر می‌کنند.

جزیره کو لیپه تایلند یک جزیره کوچک و L مانند در جنوب استان تاتون ساتون در نزدیکی مرز بین تایلند و مالزی است. این جزیره در حومه پارک ملی دریایی تاروتائو قرار دارد و عنوان آن از کوهی که در این جزیره قرار دارد گرفته شده است. این جزیره در ابتدا محل زندگی بومیان این منطقه بوده است و با توسعه گردشگری جمعیت آنها نیز کمتر شده است و بیشتر مهاجران در آن ساکن شده‌اند.
 
ساحل غروب آفتاب (غرب)، ساحل طلوع آفتاب (شرق) و ساحل پاتایا (جنوب) سه ساحل اصلی جزیره کو لیپه تایلند هستند. این جزیره و محیط اطراف آن برای غواصی و ماهیگیری کاملاً مشهور هستند. صخره‌های مرجانی آن فقط به چند متر از هر یک از چهار سواحل جزیره اصلی می‌رسند. تعدادی از گزینه‌های اقامت در این جزیره، خانه‌های ییلاقی بامبو و استراحتگاه‌های چهار ستاره ساحلی هستند که برای همه در دسترس قرار دارند.

جزیره کو لیپه یک منطقه کوچک گرمسیری با آب و هوای کلیشه‌ای و هوای ساحلی است که چند جاذبه دلنشین باعث شده است که گردشگران از بودن در آنجا احساس رضایت کنند. سواحل سفید شنی، آب فیروزه‌ای، سواحل دره نارگیل، جنگل‌های گرمسیری شاداب، صخره‌های مرجانی رنگارنگ (25٪ از ماهی‌های گرمسیری جهان در اینجا می‌توانید پیدا کنید)، جاذبه اصلی در این جزیره هستند.

شرایط جزیره کو لیپه تا قبل از سال 2012 طوری بود که هیچ دستگاه خودپردازی در آن وجود نداشت. اما به‌مرورزمان زمینه استفاده از کارت‌های اعتباری مانند ویزا و مستر کارت در آن فراهم شد. البته توصیه می‌شود که هنگام سفر به این جزیره کمی پول نقد همراه خود داشته باشید. در جزیره کو لیپه فروشگاه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید نیازهای خود را تأمین کنید. البته هیچ فروشگاه مدرنی در این جزیره وجود ندارد و به عنوان سوغاتی تنها می‌توانید صنایع دستی محلی با خود ببرید.
 

اگر قصد بازدید از جزیره کو لیپه را دارید باید ابتدا خود را به استان تاتون ساتون برسانید و از آنجا به کمک قایق‌های موتوری یا کشتی خود را به جزیره برسانید. این جزیره محدودیت خاصی ندارد و تنها لوازم شنا و غواصی با خود داشته باشید.

کو لیپه، جزیره ای برای غواصی و ماهیگیری در تایلند/تصاویر

کو لیپه، جزیره ای برای غواصی و ماهیگیری در تایلند/تصاویر

کو لیپه، جزیره ای برای غواصی و ماهیگیری در تایلند/تصاویر

کو لیپه، جزیره ای برای غواصی و ماهیگیری در تایلند/تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار