gardeshban.ir

افراد زیادی هستند که اهل سفر هستند و ممکن است زمان های زیادی از سال را در سفر باشند. در این بین افرادی هم هستند که هر از گاهی سفر را تجربه می کنند.
کد خبر: ۱۸۶۹۹
تاریخ انتشار : شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۸-1398 August 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
اگر جز هر دسته از این افراد باشید، مهم است که نکات مربوط به سفر کردن مخصوصا موارد بهداشتی را بدانید و رعایت کنید تا از سفرتان لذت ببرید و به سلامت به خانه برگردید. در ادامه به برخی از این نکات می پردازیم:

قبل از سفر پوست خود را آماده کنید تا در برابر تغییرات آب و هوایی آسیب نبیند. یک یا دو روز قبل با شوینده های مخصوص و ماسک های صورت، پوست را لایه برداری ملایم و از یک ماسک آب رسان هم برای مرطوب نگه داشتن استفاده کنید.

در طول سفر از مصرف زیاد آب دریغ نکنید تا پوست خشک نشود، ضمن مرطوب ماندن، رنگ و روی پوست روشن بماند و از سر درد هم جلوگیری شود. در طول سفر تا حد ممکن از لوازم آرایشی استفاده نکنید تا پوست کمتر تحریک شود و چربی اضافی روی پوست نماند. در موقع پاک کردن مواد اضافی از روی پوست هم بهتر است به جای دست ها از دستمال کاغذی استفاده کنید تا آلودگی کمتری به پوست برسد.

جدا از این که با چه وسیله ای سفر می کنید و چقدر در برابر آفتاب هستید، لازم است یک کرم ضدآفتاب به همراه داشته باشید. حتما قبل از مصرف غذا و خوراکی و بعد از خارج شدن از دست شویی به طور مداوم دست ها را با آب گرم و صابون بشویید. پس از شست وشو هم باید دست ها را با یک حوله تمیز یا دستمال کاغذی خشک کنید.

عفونت های مجاری ادراری و دستگاه تناسلی یکی از مشکلات شایع در میان خانم هاست و به دلیل اطمینان نداشتن از پاکیزگی آب دست شویی های عمومی، در صورت امکان مقداری آب سالم و تمیز برای شست و شوی خود به همراه داشته باشید. در دست شویی های عمومی و هتل ها مراقب باشید شیلنگ دست شویی با بدن شما تماس نداشته باشد.

بعد از دفع ادرار و اجابت مزاج، حتما توسط دستمال تمیز محل شست وشو را خشک کنید. در صورتی که لباس زیرتان مرطوب است، فوری آن را تعویض و لباس زیر خشک و پاکیزه به تن کنید. در طول سفر لباس زیر خود را هر روز تعویض کنید.

مراقب خورد و خوراک تان باشید؛ یکی از شایع ترین مشکلات تغذیه ای در طول سفر، مصرف آب آشامیدنی آلوده است. همچنین غذاهایی که دارای گوشت سرد، پنیر و سس است که معمولا مستعد رشد باکتری ها به شمار می رود. غذاهای دریایی در صورت آلوده بودن باعث بروز مشکلات روده ای می شود. همچنین ترجیحا از مصرف لبنیات و سبزی ها خودداری کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار