gardeshban.ir

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات اجرایی راه‌آهن اردبیل – میانه سرعت گرفته و اتصال آن به شبکه ریلی جمهوری آذربایجان قطعی است.
کد خبر: ۱۸۷۰۶
تاریخ انتشار : شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۸-1398 August 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
محمد فیضی روز شنبه افزود: مراحل مطالعه راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد تا ۲ ماه  آینده به اتمام می‌رسد و با اجرایی شدن آن اتصال راه‌آهن ریلی کشور به جمهوری آذربایجان از طریق استان اردبیل عملیاتی خواهد شد.

وی مطالعه و احداث طرح راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد را تکمیل کننده طرح ملی خط ریلی میانه - اردبیل خواند و اضافه کرد: پس از مطالعه، ردیف اعتباری برای اجرای این طرح در نظر گرفته می‌شود.

فیضی با اشاره به قرار گرفتن تمامی مسیرهای مهم جاده‌ای استان اردبیل در قالب ردیف بودجه سالانه کشور گفت: در همین قالب احداث بزرگراه در مسیر اردبیل سرچم، نمین آستارا، اردبیل مغان، مشگین‌شهر ، پارس‌آباد و نیر سراب دارای ردیف اعتباری شده است.

وی با بیان اینکه لایحه منطقه آزاد تجاری، صنعتی در مجلس تصویب شده ، اظهارداشت: ایرادات شورای نگهبان در این لایحه در مرحله بررسی و رفع شدن است ضمن اینکه با مصوبه دولت و نظر مساعد مجلس بخشی از شهرستان‌های مشگین شهر، نمین و اردبیل نیز به لایحه قبلی اضافه شده است.

نماینده اردبیل در مجلس بیان کرد: همه چیز برای مطرح شدن در صحن و رفع ایرادات شورای نگهبان آماده است و با ارائه اصلاحیه از سوی دولت، اردبیل صاحب منطقه آزاد تجاری خواهد شد.

فیضی افزود: ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی در استان اردبیل با توجه به ظرفیت‌های بالای کشاورزی، مرزی بودن و وجود ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های تجارت مرزی موفق‌تر از سایر مناطق آزاد خواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم تلاش برای ایجاد و سرمایه‌گذاری صنایع تبدیلی بخش کشاورزی، نزدیکی به بازارهای هدف و صادرات محصولات را از جمله مزیت‌های ایجاد منطقه آزاد در استان اردبیل ذکر کرد و ادامه داد: با وجود معافیت‌های گمرکی، تخفیف‌های مالیاتی و کاهش عوارض در مناطق آزاد، رغبت برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اردبیل بیشتر خواهد شد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار