gardeshban.ir

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از پایان عملیات مرمت گنبد تکیه معاون‌الملک خبر داد.
کد خبر: ۱۸۷۲۲
تاریخ انتشار : شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۸-1398 August 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
امید قادری اظهار کرد: سقف گنبد تکیه معاون‌الملک در زلزله سال ٩٦ استان کرمانشاه آسیب دید و شکاف‌ها و ترک‌هایی در آن ایجاد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه تصریح کرد: با بررسی فنی کارشناسان مشخص شد بخش‌های زیادی از اسکلت چوبی این گنبد شکسته و فرو ریخته است.

قادری با بیان اینکه همان زمان مکاتباتی با وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای نجات‌بخشی سریع گنبد تکیه معاون‌الملک انجام شد، اظهار کرد: گزارش این تخریب به یونسکو ارسال شد و پس از آن گروه مرمت‌گر ایتالیایی به نمایندگی از یونسکو از محل بازدید کردند.

وی افزود: پس از انجام مطالعات مشترک و با همکاری میان شرکت‌های مرمت‌گر ایرانی و خارجی، عملیات استحکام بخشی و مرمت اسکلت گنبد و کاشی‌های سقف آغاز و اواخر مهر به پایان رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه تصریح کرد: تکیه معاون‌الملک یک بنای منحصر به فرد کاشی‌کاری مربوط به دوره قاجار است که به دایره‌المعارف مصور تابلوها از وقایع کربلا شهرت دارد و به موضوعاتی مانند قصص قرآنی، مشاهیر و مفاخر کرمانشاه در دوره قاجار، آثار تاریخی طاق بستان، بیستون و تاریخچه پادشاهان پیشدادی تا احمدشاه قاجار می‌پردازد.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار