gardeshban.ir

رودریش، روستایی از توابع بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد ایران است. غار کیلر در روستای رودریش واقع شده است.
کد خبر: ۱۸۷۸۳
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۸-1398 August 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
این غار در سال 1377 توسط جناب آقای غلامرضا حق بین کشف گردید. سال 82 نیز در این غار غواصی انجام دادند و بیش از 1200 متر این غار شناسایی شده است.

در این غار آبی، دریاچه‌ها ، آبشارها و استلاگمیت‌ها متعدد و بسیار دیدنی وجود دارد که چشم هر بیننده‌ای را می‌نوازد. به گفته مسئول امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد برای شناسایی کامل این غار که قسمت عمده آن را آب در بر گرفته است ، به دستگاه‌های پیشرفته نیاز است . 

بدنه این غار از نوع آهکی و دارای قندیل‌های سنگی بسیار زیبا و دیدنی است که چشم هر بیننده‌ای را نوازش می‌دهد. احتمال دارد ادامه این غار در زیر آب قرار گرفته باشد که برای ادامه شناسایی در زیر آب احتیاج به نورپردازی بسیار قوی و همچنین دستگاه‌های پیشرفته است.آب و هوای معتدل و اقلیم مناسب به ویژه در فصل بهار، وجود رشته کوههای پوشیده از جنگل‌های بلوط، گونه‌های گیاهی نادر، گل‌های زیبای وجود چشمه‌های دائمی و فصلی در ارتفاعات آن که از آب شدن برف کوههای اطراف بوجود می‌آید تنها بخشی از زیبایی‌های این منطقه می‌باشد.

غار کیلر در کهگیلویه و بویراحمد+عکس

غار کیلر در کهگیلویه و بویراحمد+عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار