gardeshban.ir

آبگرم معدنی چالدران یکی از جاذبه‌های گردشگری چالدران است.
کد خبر: ۱۸۷۹۷
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۸-1398 August 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
آبگرم معدنی چالدران در روستای گردشگری آبگرم قرار دارد. در تابستان و زمستان این شهرستان با دارا بودن آبگرم معدنی چالدران گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

آبگرم، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان چالدران در استان آذربایجان غربی ایران است. شهرستان چالدران یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان غربی است که در شمال غربی این استان قرار گرفته‌است. 

چالدران چهاردهمین شهرستان استان آذربایجان غربی است. مرکز این شهرستان، شهر سیه‌چشمه است. آواجیق دیگر شهر آن است. این شهرستان از شمال به ماکو و از سمت شرق به شهرستان شوط و از غرب به مرز ایران و ترکیه و از جنوب به شهرستان چایپاره محدود می‌شود.

زبان مردم شهرستان چالدران ترکی آذربایجانی است. جمعیت این شهرستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ خورشیدی برابر با ۴۵٬۰۶۰ نفر بوده که از این تعداد، ۲۳٬۰۳۶ نفر مرد و ۲۲٬۰۲۴ نفر زن بوده‌اند. تعداد خانوارهای شهرستان چالدران هم ۱۱٬۹۷۰ خانوار بوده‌است. در همین سال، ۱۹٬۴۶۷ نفر از جمعیت شهرستان در ۲ شهر سیه‌چشمه و آواجیق و ۲۵٬۵۹۰ نفر نیز در روستاها ساکن بوده‌اند.

آذربایجان غربی با داشتن ۴۶ چشمه آب‌گرم و معدنی رتبه نخست کشور را دارد و همین موضوع باعث شده گردشگران زیادی به این استان سفر کنند. بعضی از چشمه‌های آب‌گرم معدنی آذربایجان‌غربی در مجاورت آثار ارزشمند تاریخی قرار دارند. 

چشمه‌های آب‌گرم محال باراندوز ارومیه، آب‌گرم احمدآباد واقع در حاشیه اثر جهانی تخت سلیمان تکاب، آب‌گرم ایستی سو و زنبیل در ارومیه، آب معدنی زندان سلیمان در میاندوآب، چشمه صدقیان در سلماس، چشمه قره شعبان در خوی، آب‌گرم باش کندی در ماکو و آب‌گرم گراو مهاباد ازجمله آب‌گرم‌های این استان هستند. در این میان شهرستان چالدران هم با دارا بودن آب‌گرم معدنی چالدران گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

چشمه‌های آبگرم دارای ویژگی‌هایی مثل تحریک فعالیت‌های مختلف بدن، درمان بیماری تنفسی، روماتیسم، بیماری‌های پوستی، بیماری‌های زنان و تورم موضعی، تسکین اعصاب، تنظیم فشار خون، درمان دردهای مفصلی و بهبود دردهای کلیه دارند. 

چشمه های آبگرم معدنی تسکین دهندگی دردهای عصبی و رماتیسمی و به سبب وجود سدیم در ترکیب آن خاصیت ملین دارد و در صورت نوشیدن موجب ازدیاد ترشح معده شده و سرانجام به سبب وجود آهن در ترکیب آن در درمان کم خونی موثر است. ساماندهی چشمه های آبگرم معدنی باعث جذب گردشگر داخلی و خارجی و تقویت حوزه توریسم درمانی آذربایجان غربی با توجه به همجواری با سه کشور و لجن و نمک درمانی دریاچه ارومیه می شود.

آبگرم معدنی چالدران در روستای گردشگری آبگرم+تصاویر

آبگرم معدنی چالدران

آبگرم معدنی چالدران
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار