gardeshban.ir

روستای چی چی نی کوتی لاهیجان جزء روستاهای زیبا و دیدنی لاهیجان است.
کد خبر: ۱۸۸۸۴
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۸-1398 August 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
منطقه زیبا و سر سبز لاهیجان از شمال به دریای خزر، از شرق به لنگرود، از جنوب به دیلمان، از جنوب غربی به سیاهکل و از غرب به آستانه اشرفیه محدود می‌شود. موقعیت جغرافیایی این شهر در ناحیه کوهپایه‌ای قرار دارد و تپه‌ماهورهای آن را بوته‌های چای پوشانده‌است

لاهیجان شهر دل انگیز و سر سبزیست که بخاطر منحصر بودنش معروف به عروس شهرهای گیلان است . این شهر با شکوه دارای چشم اندازها و جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبا می ‌باشد. 

گفتنی ست همجواری شهر با یکی از زیباترین کوه‌های منطقه و دسترسی راحت به این ناحیه که چشم اندازهای زیبا و بی نظیری را به ببیننده هدیه میدهد ، دل از هر گردشگری میرباید . چشم اندازهای کوهپایه‌ای لاهیجان شامل باغ‌ های سرسبز چای و مزارع برنج است

لاهیجان یکی از شهرهای دیدنی و با جاذبه‌های فراوان گردشگری استان گیلان است و در شمال دیلمان قرار دارد

آب و هوای شهر دیدنی لاهیجان در بخش جلگه‌ای، معتدل و مرطوب و در قسمت کوهستانی آن سردسیر و خوش آب و هوا است. میتوان گفت آب و هوای این شهرستان آب و هوای مدیترانه‌ای است.

دسته های جانوری متنوعی که در لاهیجان زندگی میکنند از جذابترین موارد گردشگری در لاهیجان هستند

اگر به دنبال مناظر بکر و دست نخورده طبیعت میگردید پیشنهاد ما به شما سفر به روستای چی چی کو تی است .روستای بکر و زیبای چی چی نی کوتی مناظر بی نظیر و چشم نوازش را از گردشگران دریغ نمیدارد . معنی نام این روستای دیدنی و زیبا که چشم اندازهای بی نظیری دارد، لانه گنجشک است.

با گشت و گذار و گردش در جنگل های سر سبز و دست نخورده و کوهپایه ای روستای چی چی نی کوتی معنای اصلی طبیعت بکر را درک خواهید کرد. طبیعتی که هنوز از گزند ما آدمیان آسیبی به آن وارد نیامده است . به همین علت گونه های متوع جانوری در آن میتوانید ببینید پس مراقب باشید !

علی رغم شکار های غیر مجاز و بی رویه شکارچیان غیر قانونی در طیعت شمال ، خوشبختانه روستای چی چی نی کوتی از جاهای دیدنی لاهیجان از گزند شکارچیان در امان مانده است و هنوز گونه های جانوری مختلف از جمله خرس قهوه‌ای، شغال و روباه و کفتار و نوعی خوک خاکستری در این جنگل‌ ها زندگی می‌کنند که ممکن است طی عبورتان از جنگل های این ناحیه به آنها بر بخورید !

علاوه برغنی بودن تنوع گونه های جانوری در این جنگلهای کوهپایه ای سر سبز و زیبا ، گونه های گیاهی متنوع و خاصی را میتوان در طبیعت زیبای روستای چی چی نی کوتی از جاهای دیدنی لاهیجان مشاهده کرد . مثلا باید بگوییم تقریبا در پایان فصل بهار و آغاز فصل تابستان نوعی خاص از تمشک وحشی در بیشه زارهای این روستا می ‌روید که قطعا تا بحال طعم آن را جایی دیگر نچشیده اید.امیدواریم که این موهبت الاهی و طبیعت بکر و زیبا همچنان پاک و بکر وسالم و در امان از گزند مردمان باقی بماند.

روستای چی چی نی کوتی لاهیجان+تصاویر

روستای چی چی نی کوتی لاهیجان+تصاویر

روستای چی چی نی کوتی لاهیجان
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار