gardeshban.ir

شهر آبی باستانی ووژن که در جنوب رود یانگ‌تسه قرار دارد جزئی از میراث جهانی یونسکو است و در اواخر قرن نهم بنا شده است؛ اگرچه اولین ساکنین این شهر از عصر نوسنگی یعنی ۷۰۰۰ سال پیش آن‌جا بودند. دولت چین، شهر ووژن را به عنوان اولین شهر ۵G در این کشور نامگذاری کرده است. شهر ووژن در مرکز ۶ شهر آبی در جنوب رود یانگ‌تسه قرار دارد | این شهر آبی زیبا بیش از ۱۳۰۰ سال قدمت دارد
کد خبر: ۱۸۹۲۰
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸-1398 August 11
گردشبان (gardeshban.ir) : بیش از هزار سال است که نام، سیستم آب‌رسانی و سبک زندگی ووژن تغییری نکرده است. ساختمان‌های قدیمی، راه‌آهن، پل‌های قوسی، دروازه‌های قوسی در خیابان‌ها، خانه‌های با ابهت و حیاط‌های بزرگ، ساحل رودخانه و ایوان‌ها، همگی به خوبی حفظ شده‌اند. درون شهر حدود ۴۰ هکتار ساختمان از اواخر قرن نوزدهم و حدود ۱۰۰ پل سنگی باستانی با اشکال مختلف به جا مانده است.

شهر ووژن (Wuzhen) در مرکز ۶ شهر آبی در جنوب رود یانگ‌تسه قرار دارد. این شهر آبی زیبا بیش از ۱۳۰۰ سال قدمت دارد.   

رودخانه و کانال‌هایی که داخل شهر یکدیگر را قطع می‌کنند با خانه‌های مسکونی، کارگاه‌ها و فروشگاه‌های تاریخی ساخته شده از ستون‌های چوبی و سنگی، احاطه شده‌اند. اکثر خانه‌های کنار رودخانه در قرن ۱۴ میلادی و در زمان حکومت سلسله مینگ ساخته شده است.

کانال‌های متعددی که از میان ووژن عبور می‌کند، شهر را به ۴ بخش دیدنی تقسیم می‌کند. این ۴ بخش در میان ساکنین محلی به دونگ‌ژا (Dongzha)، نان‌ژا (Nanzha)، زی‌ژا (Xizha) و بی‌ژا (Beizha) معروف است. توریست‌ها معمولا ترجیح می‌دهند از دونگ‌ژا و زی‌ژا بازدید کنند، چون این ۲ بخش نسبتا توسعه یافته است. دونگ‌ژا چیدمان اولیه و اصلی خود را حفظ کرده در حالی که زی‌ژا برای بازگشت به ظاهر باستانی شهر آبی، بازسازی شده است. زی‌ژا ساکنین محلی کمی دارد و بیشتر به محل اسکان توریست‌ها تبدیل شده است.

چینی‌ها حالا این شهر آبی باستانی را به اولین شهر ۵G در چین تبدیل کرده‌اند. با این تحول جدید، ساکنان شهر «ووژن»؛ شهر باستانی در نزدیکی «شانگهای» کمی بزرگتر از «منهتن»  فقط در یک ثانیه قادر به دانلود یک فیلم با وضوح بالا با تلفن همراه خود خواهند بود.

 دولت چین، شهر ووژن را به عنوان اولین شهر ۵G در این کشور نامگذاری کرده است که دارای اینترنت بسیار سریع است به طوری که ساکنان ووژن هم اکنون فقط در ۶۰ ثانیه می‌توانند یک فیلم ۱.۷ گیگابایتی را بارگیری کنند.

تبدیل ووژن؛ شهر آبی باستانی چین به اولین شهر ۵G این کشور | ساکنان ووژن فقط در یک ثانیه قادر به دانلود فیلم با وضوح بالا خواهند بود

شبکه ۵G در این منطقه توسط شرکت «هوآوی» و شرکت دولتی «china telecom» راه اندازی شده است.  سیگنال ۵G توسط بیش از ۱۴۰ فرستنده که اخیراً به بهره برداری رسیده اند، به ۲۷ مایلی شهر ارسال می‌شود.

«ژانگ یونونانگ» مدیرعامل شرکت مخابرات چین گفت: این ارتباط فوق‌العاده سریع به کاربران این امکان را می‌دهد که سریال های تلویزیونی، فیلم‌ها یا بازی‌ها را با سرعت چشمگیر ۱.۷ گیگابایت در ثانیه بارگیری کنند.

 ژانگ افزود که ساکنان این شهر در استان «ژجیانگ شرقی» چین می‌توانند از آخرین نسخه «بلاک‌چین» لذت ببرند؛ این تکنولوژی به زودی در تاکسی‌های بدون راننده استفاده می‌شوند.  

شانگهای همچنین با کمک هوآوی در حال برنامه‌ریزی ایستگاه راه آهن ۵G در چین است؛ یک شبکه ۵G تا پایان سال ۲۰۱۹ در ایستگاه راه آهن موجود شانگهای «Hongqiao» قرار خواهد گرفت.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار