gardeshban.ir

گزارش/
رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه ضمن تبریک پیوستن سنندج و بندرعباس به شبکه شهرهای خلاق جهان توسط یونسکو، آن را مجالی برای معرفی شهرهای ایران به جهان ارزیابی کرد.
کد خبر: ۱۸۹۲۱
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸-1398 August 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
سیدعباس موسوی در پیامی که در توییتر منتشر کرد نوشت: «شهرهای سنندج (در موسیقی) و بندر عباس (در صنایع دستی و هنرهای مردمی) پس از رشت (در غذا) و اصفهان (در صنایع دستی) به شبکه شهرهای خلاق جهان توسط یونسکو پیوستند. مجالی تازه برای شهرهای ایران تا از تجربه‌های جهانی استفاده کرده و داشته‌های خود را بیشتر و بهتر به جهانیان معرفی کنند.»

حجت‌الله ایوبی دبیرکل کمیسیون نیز در این زمینه گفت: یکی از وظایف مهم کمیسیون ملی یونسکو در همه کشورها استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در سازمان جهانی به نفع کشور خود و پیگیری منافع ملی است. یکی از پروژه‌هایی که چند سالی است که در یونسکو مورد استقبال قرار گرفته، پیوستن به شبکه شهرهای خلاق و یادگیرنده است و کشورهایی که موفق می‌شوند پرونده‌های کاملی را در این رابطه ارائه کنند و زیرساخت‌های خود را به حدی ارتقاء دهند که به عنوان شهر خلاق جهانی شناخته شوند اندک بوده و این شهرها می‌توانند داشته‌های خود را بهتر معرفی کنند و با این اتفاق شاهد ارتقای رفت و آمدها و رونق گردشگری و استفاده از تجربیات جهانی و انتقال تجربیات خود به دیگر کشورها باشیم.

وی با بیان اینکه ۶۶ شهر در ماراتن دو ساله به شبکه شهرهای خلاق پیوستند که بندرعباس به عنوان شهر خلاق صنایع دستی و سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی از سوی یونسکو تایید شدند گفت: دو شهر دیگر نیز نامزد بودند و چیزی از شایستگی این شهرها کم‌نمی شود. از ۲۴۶ شهری که امروز شهر خلاق هستند ۴ شهر به ایران تعلق دارد و از همین امروز کارمان را برای گرفتن دو سهمیه دیگر در دو سال آینده آغاز می‌کنیم.

پیش از این اصفهان و رشت به ترتیب در صنایع دستی و غذا به عنوان شهرهای خلاق جهان از سوی یونسکو انتخاب شده بودند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار