gardeshban.ir

یک منبع در عربستان اخبار منتشر شده درباره صدور حکم ممنوعیت پوشیدن شلوارک در عربستان را نادرست دانست.
کد خبر: ۱۸۹۶۸
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸-1398 August 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
 عربستان در راستای آزادی‌های جدید برای زنان و گردشگران خارجی اعلام کرده است که زنان خارجی در سفر به عربستان ملزم به پوشیدن چادر و برقع نیستند اما برای پوشیدن لباس محترمانه و مناسب ارشاد خواهند شد.

رئیس سازمان گردشگری عربستان با بیان اینکه دولت به زودی قانون لباس پوشیدن را صادر خواهد کرد گفته است: گردشگران خارجی می‌توانند در عربستان فرهنگ قوی و بزرگی را شاهد باشند.

عربستان امکان اقامت در اتاق مشترک برای زنان و مردان مجرد در هتل‌ها را نیز فراهم کرده است تا قوانین این کشور برای جذب حداکثری گردشگر خارجی فراهم شود.

یک منبع آگاه نیز اخیرا در گفت‌وگو با روزنامه عکاظ چاپ عربستان اعلام کرد: قوانین پوشش در اماکن عمومی برای مسافران این کشور تعیین شده و طبق آن مسافران و گردشگران اجازه ندارند لباس‌های یقه باز یا کوتاه بالای زانو و لباس‌های بدن‌نما بپوشند.

این منبع آگاه درباره اخبار منتشر شده در زمینه ممنوعیت پوشیدن شلوارک در عربستان گفت: پوشیدن شلوارک تخلفی نیست که جریمه مالی به همراه داشته باشد.

او ادامه داد: نقض عرف جامعه در زمینه پوشش شامل پوشیدن لباس‌های زیر، لباس خواب و لباس‌هایی با عبارت‌ها، تصاویر و اشکالی در اماکن عمومی است که به مساله حیا و عرف عمومی ضربه وارد کرده و یا دارای تصاویری و اشکالی با محتوای نژادپرستانه، اختلاف‌برانگیز، تشویق به مصرف مواد مخدر و یا بی‌بندوباری باشند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار