gardeshban.ir

جنگل بلیران در روستای بلیران در بخش دشت سر شهرستان آمل قرار گرفته و دارای طبیعتی بکر و زیباست که همه ساله گردشگران زیادی را در سطح منطقه ملی به سمت خود می‌کشاند.
کد خبر: ۱۸۹۸۲
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸-1398 August 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
بلیران را بهشت آمل یا بهشت مازندران می نامند؛ جنگلی در بخش میانی این شهر. جایی که وقتی پا به آن می‌گذاری؛ خنکای کوهستان روی صورتتان می‌نشیند و تصویری از زیباترین روستاهای گردشگری ایران زمین در مقابلتان باز می‌شود.این منطقه زیبای جنگلی جایی است که هر سال تعداد اندکی گردشگر داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند و از پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یکی از مراکز مهم گردشگری مازندران برخوردار است. شکی نیست در صورت توجه بیشتر می‌تواند به قطب گردشگری شهر آمل تبدیل شود.

بد نیست بدانید، گردشگرانی که راهی شهر آمل می‌شوند غالبا از وجود بلیران بی خبرند و همین بی خبری سبب شده تا این منطقه بکر دور از دسترس گردشگران قرار گیرد.از جمله مناطق توریستی و گردشگری روستای بلیران می‌توان به قلعه های "هلیا تپه”، "تسکا سرا "، "اردشیرون” و "خشت سی چشمه” و مرتع ییلاقی کال چنگوم و امام زاده ولی (ع) اشاره کرد.همچنین از نکات قابل توجه در روستای بلیران می توان به جوان بودن جمعیت روستا، مثبت بودن نرخ مهاجرت فصلی، وجود روحیه بالای گردشگری و نبود اختلافات اجتماعی در میان اهالی روستا اشاره کرد که از نقاط قوت در جذب گردشگری در این منطقه به حساب می‌آید.

جنگل بلیران

در جادهٔ قدیم آمل بابل در ۱۵ کیلومتری آمل جاده‌ای به سمت جنگل و کوه می‌رود و در پیچ ورودی جاده فیروزکلا زیبایی تازه‌ای پیدا می‌شود. یک سو کوه هست و جنگل، دیگر سو شالیزار و مزارع و باغات؛ که این مناظر چشم هر بیننده‌ای را نوازش می‌دهد. در انتهای جاده به روستای زیبای بلیران می‌رسیم. روستای بلیران از شمال به روستای کمدره، ازجنوب به جنگل‌های سرفراز شمال و کوه چلاو، از شرق به جنگل‌های سر سبز و انبوه و رودخانه و از غرب نیز به جنگل و کوه متصل شده است. بلیران در سال ۱۳۸۷به عنوان منطقه شماره دو نمونه گردشگری معرفی شده. در ابتدای مسیر از روستای بلیران سمت راست به سمت جنگل بلیران و جاده هراز جاده خاکی مناسب برای پیاده روی می باشد و اگر اهل طبیعت گردی و جنگل نوردی هستید می توانید از این مسیر ظرف مدت چهار ساعت به جاده هراز و مجموعه تفریحی و اقامتی نارنجستان خواهید رسید .

مسیر سمت راست به گرمارود وآب معدنی لاله زار خواهد رسید . از این مسیر می توانید با پیمایش حدود ۳ ساعت به آب معدنی لاله زار و بعد از یک ساعت دیگر به چلاو خواهید رسید .این مسیرها برای جنگل نوردی مناسب و لذت بخش خواهد بود .این جنگل را به نام جنگل لاله زار می شناسند .رودخانه «گرمارود یا گرمِرو» دارای طولی حدود ۵۰ کیلومتر است که از ارتفاعات شمالی رشته کوه البرز سرچشمه می‌گیرد. حول و حوش این رودخانه دو چشمه آب معدنی اصلی به نام‌های گرو و لاله زار و دهها چشمه آب معدنی دیگر وجود دارد که به سبب دارا بودن املاح معدنی گوناگون دارای خاصیت درمانی شفا بخش برای امراض پوستی و دردهای مفصلی می‌باشد.

جنگل بلیران در شهرستان آمل+تصاویر

جنگل بلیران در شهرستان آمل+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار