gardeshban.ir

دشت سوسن، نمونه ای از جلوه گری طبیعت است که از ماه بهمن تا خرداد ماه هر سال به اوج خو می رسد.
کد خبر: ۱۹۰۰۸
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸-1398 August 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
دشت سوسن، نمونه ای از جلوه گری طبیعت است که از ماه بهمن تا خرداد ماه هر سال به اوج خو می رسد. در این میان عبور رودخانه کارون از این دشت به غنی و جذابیت این دشت " دشت سوسن" افزوده است که در کنار آن آثار تاریخی شامل اتلال باستانی، پل، بردگوری و ... نیز سفر به این مقصد گردشگری را لذت بخش و ماندگار می نماید.

گونه‌های مختلف گیاهی ازجمله درختان انار، بلوط، انجیر و ... در کنار مزارعه کشاورزی و کله های دام و زندگی ساده و دوست داشتنی اهالی ساکن در دشت سوسن بسیار زیبا و رویایی می نماید.

برای رسیدن به این منطقه زیبا، پس از عبور از جاده خروجی ایذه به سمت شمال و گذشتن از پیان و تاکوتر، به یک دوراهی می‌رسید که سمت راست به سمت سوسن و سمت چپ شما را به سمت منطقه گلزار و بارگاه امامزاده سلطان ابراهیم در جوار دریاچه سد شهید عباسپور (سد کارون یک) می‌رساند. 

با رهسپار شدن به سمت سوسن، از روستای کَشگِلی (یا به گفته محلی‌ها کفش گلی) عبور کرده و پس از طی 5 کیلومتر، به دوراهی دیگری می‌رسید که هریک شما را به طرفین دشت سوسن راهنمایی می‌کند.

جهت اتراق و کمپینگ در این محل مکان‌هایی وجود دارد که برای این منظور مناسب است و از طرفی برای مردم محلی و زمین‌های کشاورزی مزاحمتی ایجاد نمی‌کند. در روستاهای دشت سوسن فروشگاه یا مغازه وجود ندارد اما با وجود آب چشمه که از طریق لوله‌کشی به روستاها آورده شده، مشکلی برای تأمین آب وجود ندارد.

طبیعت خوش آب و هوای دشت سوسن در جوار رودخانه کارون+تصاویر

طبیعت خوش آب و هوای دشت سوسن در جوار رودخانه کارون+تصاویر

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار