gardeshban.ir

الجزیره /
برخی از فعالان گردشگری عربستان از جلوگیری از ورود زنان با برقع و چادر عربی در رویداد گردشگری ریاض خبر دادند.
کد خبر: ۱۹۰۲۱
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸-1398 August 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
الجزیره نوشت: خانم «سما الحارثی» مدیرکل یکی از شرکت های حاضر در جشنواره گردشگری ریاض، ویدئویی در توییتر منتشر و تاکید کرده است که به دلیل برخورد تبعیض آمیز با زنان محجبه از همکاری با شرکت ورزشی «سلا» که مسئول برگزاری این فعالیت هاست، صرف نظر کرده است.

سما با بیان اینکه اداره مسئول برگزاری فعالیت‌های ریاض، در برابر افکار عمومی جهان به عربستان توهین کرده و کارهایش قانونی نیست تاکید کرده است: شرکت برگزار کننده فعالیت‌های توریستی و ورزشی ریاض از وی خواسته به زنانی که از برقع استفاده می‌کنند، اجازه ورود به میادین را ندهند.

وی همچنین گفته است که از وی خواسته‌اند دخترانی که در این مراسم شرکت می‌کنند باید دارای لباس رسمی مدرن باشند و به آنها اجازه استفاده از چادر داده نشود.

این زن سعودی با ابراز تاسف نسبت به نحوه برخورد با زنان چادر پوش و برقع پوش تاکید کرده است که از حق دختران دفاع خواهد کرد.

پاسخ خانم سما پس از آن منتشر شد که «مریم الحازمی» (یکی از عوامل برگزاری جشنواره ریاض) در پخش زنده از داخل میدان محل برگزاری مراسم ریاض به ایجاد محدودیت‌ها برای زنان محجبه و چادری اشاره کرد و یادآور شد که برخی شخصیت‌ها نظیر مدیر منطقه محل استقرار رستوران‌ها به دلیل استفاده از برقع از ملاقات با وی ممانعت کرده‌اند.

مریم الحازمی همچنین کلیپ دیگری از یک منطقه امنیتی منتشر کرد و گفت: متاسفانه امروز به دلیل پوشش چادر و برقع از ورود به این منطقه منع شدیم.

فعالیت‌های مربوط به «موسم ریاض» ۱۷ اکتبر گذشته به منظور تبدیل عربستان به یک منطقه گردشگری جهانی آغاز شد و هفتاد روز ادامه دارد. این مراسم در منطقه‌ای به مساحت ۱۴ میلیون مترمربع برگزار می‌شود و حاوی صد فعالیت در زمینه‌های ورزشی، موسیقی، نمایشنامه، مهمانی‌های هالووین و کشتی از جمله برگزاری مسابقات کشتی برای زنان برای اولین بار در عربستان است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار