gardeshban.ir

شهر استانبول ترکیه سهم عظیمی از ساختمان‌های باستانی با معماری بیزانس به خود اختصاص داده است که کلیسای چورا به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری کمتر شناخته شده آن است.
کد خبر: ۱۹۰۶۱
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸-1398 August 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
کلیسای چورا یکی از مکان‌های مذهبی است که افراد بسیاری به دیدن آن می‌روند. با گردشگری همراه باشید تا کلیسای چورا را بیشتر بشناسیم.

کلیسای چورا یا موزه کارای یک کلیسای نسبتاً کوچک و معروف در شهر استانبول است که اولین کلیسای آن بین سال‌های 527 تا 565 در خارج از شهر استانبول ساخته شده است. اگرچه در حال حاضر شهر استانبول توسعه یافته و این کلیسا را در برگرفته است.
 
عنوان کلیسای چورا یک واژه یونانی باستانی به معنی خارج از شهر بوده است که اشاره به این واقعیت که خارج از شهر ساخته شده است، دارد در مورد این کلیسا کتاب‌ها و نوشته‌های مختلفی چاپ شده است که هرکدام به برخی واقعیت‌های منحصربه‌فرد در مورد آن اشاره می‌کند.

یکی از واقعیت‌های اعجاب‌انگیز کلیسای چورا، به بازسازی 5 باره آن اشاره دارد. این کلیسا در طول حیات خود 5 بار مرمت و بازسازی شده است و جالب است بدانید که نقش کاربری خود را نیز تغییر داده است. کلیسای چورا در ابتدا به‌عنوان کلیسا بوده، سپس بعد از به قدرت رسیدن مسلمانان به مسجد تغییر کاربری داده و در حال حاضر به‌عنوان موزه در اختیار گردشگران قرار دارد.
 
کلیسای چورا در زمان جنگ‌های صلیبی موردحمله مهاجمان اروپای غربی قرار گرفت و بخش‌هایی از آن تخریب شد. این کلیسا در قرون 13 و 14 نیز موردبازسازی قرار گرفته است که بخشی‌هایی از آن قابل مشاهده است. در سال 1453 زمانی که عثمانی‌ها وارد این شهر شدند، کاربری کلیسا را تغییر داده و در سال 1511 توسط حاجی علی پاشا به مسجد تبدیل شد.

نقاشی‌ها، موزاییک‌ها، و طراحی‌های موجود در کلیسای چورا در سال 1945 مورد محافظت قرار گرفت و کارهای بازسازی رو آن صورت گرفت و از این تاریخ به‌عنوان موزه مورد استفاده قرار گرفت.
 
در بخش‌های مختلف کلیسای چورا طرح‌های مختلفی دیده می‌شود که می‌توان به 17 عکس مربوط به مراحل زندگی مریم مقدس اشاره کرد. همچنین گچ‌بری‌ها و سایر طراحی و معماری دوران بیزانس نیز از دیگر جاذبه‌های این کلیسا می‌باشد.

اگر قصد مسافرت به استانبول و بازدید از کلیسای چورا را دارید، باید بدانید که این موزه هرروزه از شنبه تا چهارشنبه باز است و می‌توانید از 9 صبح تا 5 عصر به بازدید از آن بروید. برای رسیدن به کلیسا نیز راه‌های مواصلاتی مختلفی وجود دارد که می‌توانید از اتوبوس‌های شهری استفاده کنید.

کلیسای چورا ؛ جاذبه تاریخی و دیدنی استانبول/تصاویر

کلیسای چورا ؛ جاذبه تاریخی و دیدنی استانبول/تصاویر

کلیسای چورا ؛ جاذبه تاریخی و دیدنی استانبول/تصاویر

کلیسای چورا ؛ جاذبه تاریخی و دیدنی استانبول/تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار