gardeshban.ir

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از ساماندهی خانه مسافر‌های غیرمجاز یا کارتن به دست‌ها در استان خبر داد و گفت: موضوع ساماندهی خانه مسافر‌ها یک ماه پیش در شورای گفتگوی دولت به بخش خصوصی استان مطرح و مقرر شد معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آن را پیگیری کند.
کد خبر: ۱۹۰۷۳
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸-1398 August 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
علی خاکسار با اشاره به اینکه ضوابط ساماندهی خانه مسافر‌ها از سال ۹۴ به بعد تنظیم شده است، بیان کرد: لیست خانه مسافر‌های غیرمجاز همدان به معاونت سیاسی، امنیتی استانداری تحویل داده شده است و به زودی در شورای تأمین مطرح می‌شود.

وی از ارائه طرح پیشنهادی اتحادیه مشاورین املاک همدان به اداره کل میراث فرهنگی مبنی بر ساماندهی خانه مسافر‌ها اظهار بی اطلاعی کرد و یادآور شد: این معاونت طرحی با این مضمون دریافت نکرده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان درباره صحبت‌های رئیس اتحادیه مشاورین املاک درباره اجاره ساعتی خانه مسافر‌ها توسط شهروندان همدانی، اظهار کرد: این مورد به هیچ وجه در مورد خانه مسافر‌های دارای مجوز صدق نمی‌کند.

خاکسار ادامه داد: خانه مسافر‌های مجاز از لحاظ نرخ نامه، ارائه خدمات و... تحت نظارت کامل ادارات میراث فرهنگی و اماکن هستند و اگر موضوع اجاره ساعتی خانه مسافر‌های غیرمجاز واقعیت داشته باشد، دستگاه‌های متولی مانند نیروی انتظامی و دادگستری برخورد خواهند کرد.

این مقام مسئول افزود: اگر شخصی از اجاره ساعتی خانه مسافر‌های غیرمجاز در سطح شهر همدان اطلاع دارد به دستگاه‌های مرتبط گزارش دهد چرا که این موضوع چالش اجتماعی محسوب می‌شود که باید مورد پیگیری دستگاه‌های مرتبط قرار گیرد.

خاکسار در پایان با یادآوری اینکه طرح ساماندهی خانه مسافر‌ها در سطح ملی نوشته و مجری طرح هر استان تعیین شده است، خاطرنشان کرد: تعداد خانه مسافر‌های مجاز استان همدان ۱۰۰ واحد است که از این تعداد، چند واحد در شهرستان‌های ملایر و تویسرکان و بقیه در شهر همدان فعالیت می‌کنند.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار