gardeshban.ir

حوضچه آب بنفش در گلفشان نفتلیجه گمیشان با فرمولوژی یک مخروط پهن، حدود هشت متر ارتفاع و ۵۰۰ متر قطر دارد و در بالای آن دریاچه کوچکی شکل یافته و از دهانه آن آب شور به همراه گِل رُس و گاز با فشار و غلظت زیاد خارج می‌شود.
کد خبر: ۱۹۰۷۹
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸-1398 August 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
حوضچه آب بنفش در گلفشان نفتلیجه گمیشان یک رویداد نادر طبیعی و فرصتی منحصر به فرد برای جذب گردشگر است که با اندک توجهی می‌تواند پای علاقمندان به توریسم درمانی را هم به منطقه باز کند.
هنگامی که از شهر گمیش تپه به سوی سایت پرورش میگوی این شهر حرکت می‌کنیم پس از ۲۰ کیلومتر به نفتلیجه این حفره طبیعی در دل زمین می‌رسیم.

این جاذبه زمین‌شناسی با فرمولوژی یک مخروط پهن، حدود هشت متر ارتفاع و ۵۰۰ متر قطر دارد و در بالای آن دریاچه کوچکی شکل یافته و از دهانه آن آب شور به همراه گِل رُس و گاز با فشار و غلظت زیاد خارج می‌شود.

این روز‌ها حوضچه نفتلیجه تغییر رنگ داده و به رنگ بنفش درآمده است، موضوعی که فرایند وجود ید در اعماق دشت‌های گلستان را اثبات می‌کند.

تغییر رنگ حوضچه گِلفشان به رنگ صورتی و بنفش فرصتی شگفت در گردشگری ایران است که می‌تواند علاوه بر رونق گردشگری طبیعی، به واسطه خاصیت درمانی، پای علاقمندان به توریسم درمانی را هم به منطقه باز کند.

فعالیت‌های زیرزمینی گلفشان نفتلیجه در روز‌های سال متفاوت است، اما در زمان بازدید هر چند دقیقه شاهد خروج آب شور همراه با گاز در مرکز این مخروط بودیم که در نوع خود چشم نواز و بدیع بود.


حوضچه آب بنفش در گلفشان نفتلیجه گمیشان
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار