gardeshban.ir

رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی ایران برای فصل زمستان از طرح یخ زدا، برای جایگزینی نمک در معابر خبر داد.
کد خبر: ۱۹۰۸۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸-1398 August 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
علیرضا خاوندی، رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی جمهوری اسلامی ایران، پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید قائم مقام وزیر علوم از پژوهشگاه مواد و انرژی کشور مستقر در شهرستان فردیس، در جمع خبرنگاران، گفت: رونمایی از سه طرح بزرگ در مجموعه پژوهشگاه که به ارتقاءفناوری کشور کمک می‌کند و به مرحله فروش رسیده است از جمله اقداماتی است که برای کشور و شرایط مقابله با تحریم‌ها ضروری بود.

رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی جمهوری اسلامی ایران افزود: طرح یخ زدا، جایگزین نمک در معابر در فصل سرما خواهد شد چرا که نمک موجب آسیب رسیدن به منبع طبیعی می‌شد، همچنین طرحی که برای توربین‌ها اجرایی شده است به بالا بردن سطح فعالیت و بهره وری توربین‌ها کمک خواهد کرد.

خاوندی با بیان اینکه از پژوهشگران این سه طرح تقدیر به عمل می‌آید، گفت: در حوزه‌های فناوری و و انرژی‌های تجدید پذیر قرارگاه‌های بخش خصوصی و دولتی حضور دارند که به با هدف توسعه اقدامات دانش بنیان فعالیت خواهند کرد؛ پژوهشگاه مواد و انرژی در این راستا پیش قدم است.

به گفته خاوندی هر سه طرحی که از آن‌ها رونمایی شده است دارای مشابه خارجی هستند، اما قیمت این دو محصول قابل مقایسه نیست.

او با در پایان با اشاره به قدمت پژوهشگاه مواد و انرژی، افزود: سعی داریم با استفاده از ظرفیت‌های این پژوهشگاه معضلات و مشکلات فنی در حوزه انرژی و مواد را حل کنیم.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار