gardeshban.ir

روزهای جمعه ، برخي از کساني که در مسير دره درکه به سمت پلنگ‌چال کوه‌پيمايي مي‌کنند، به جنگل کارا مي‌روند.
کد خبر: ۱۹۰۹۵
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸-1398 August 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
اگر يک بار به اين جنگل کوچک رفته باشيد، دلتان مي‌خواهد باز هم سری به آنجا بزنيد و ساعاتي را زير درختانش استراحت کنيد و خستگي و فشار روحي ناشي از سروصداي شهر را از وجودتان دور کنيد.اگر میخواهید با یک پیاده روی و کوهپیمایی سبک، کنار چشمه آب گوارا و زیر سایه درختان یک جنگل، ساعاتی را به دور از سر و صدا و آلودگی هوای تهران سپری کنید تا آرامش را حس کنید، جایی بهتر و در دسترس تر از جنگل کارا نیست. 

جنگل کارا شاید آنقدر کوچک است که اصلا اطلاق نام جنگل برای آن بزرگ باشد! با کمتر ۲ ساعت پیاده روی در مسیر درکه میتوانید در فصل بهار و تابستان در زیر سایه خنک درختان آن احساس یک جنگل در مقیاس کوچک را تجربه کنید.آبشار کوچک کارا چسبیده به جنگل کارا و قبل از آن قرار دارد.

جنگل کارا بویژه در روزهای پاییزی زیباست، زیرا برگ‌های درختان آن فرش زیبایی به رنگ زرد و نارنجی و قهوه‌ای پهن کرده‌اند که قطر آن چند سانتی‌متر است. درختان ازگیل وحشی، چشم‌اندازی تماشایی دارند. شاید خیلی از تهرانی‌ها این جنگل کوچک اما زیبا را ندیده باشند. با تدارک یک برنامه کوه‌پیمایی ساده برای روز تعطیل می‌توانید خیلی راحت به جنگل کارا بروید.

اگر دوست دارید زیبایی پاییز را ببینید و در تهران زندگی می‌کنید، با رفتن به درکه اولین گام را برای دیدار جنگل کارا برداشته‌اید.
زمان مناسب بازدید
بازدید از جنگل کارا در فصل پائیز برگ ریز نیز زیبایی و جلوه خاص خودش را دارد. قدم زدن بر روی انبوه برگهای فرش شده در پای درختان میتواند برایتان روز تعطیل خوش و خاطره انگیزی را رقم بزند.

اگر در امتداد جویی که در جنگل است، به سمت بالا بروید، به دربند قله‌چین کلاغ می‌رسید. از آنجا تا چین‌کلاغ راهی نیست؛ البته در این روزهای پاییزی هوای قله خیلی سرد است و اگر قصد دارید پس از توقفی در جنگل کارا به چین‌ کلاغ بروید، باید بدنتان آماده باشد، لباس گرم و کفش مناسب داشته باشید و گروهی صعود کنید.

از میدان درکه حدود ۴۰ دقیقه مسیر پلنگ چال را در امتداد رودخانه بالا بروید و از کلبه کارا که کاملا مشخص است، به سمت چپ تغییر مسیر دهید در جایی که کلبه کارا واقع شده، سمت چپ خود شیب تندی را می‌بینید که کنارش راه باریکی کوهپیمایان را به گردنه‌ای سنگی می‌رساند.

از آنجا وقتی به سمت چپ خود نگاه کنید، دره‌ای پردرخت را می‌بینید. مسیر را در سرازیری که ادامه دهید، به جنگل کارا می‌رسید.

از کلبه کارا تا جنگل کارا ۴۰ دقیقه راه است. این درختستان که به جنگل کارا معروف شده، گرداگرد خود کوه و یال دارد و احساس می‌کنید وارد یک جنگل واقعی شده‌اید. اواخر بهار و سراسر تابستان شماری از علاقه‌مندان طبیعت در اینجا چادر می‌زنند و یکی دو روزی را دور از هیاهوی شهر می‌گذرانند.

وسایل مورد نیاز

کفش مناسب کوهنوردی، وسایل استراحت نیم روزه

 

آدرس : تهران، ولنجک، محله درکه


جنگل کارا
جنگل کارا
جنگل کارا
جنگل کارا

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار