gardeshban.ir

یانار داغ، کوه سوزان باکو - در سفر به پایتخت جمهوری آذربایجان سری به کوه سوزان "یانار داغ" بزنید، کوهی شاید در دوری معشوقه باشد.
کد خبر: ۱۹۱۳۵
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸-1398 August 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
این جاذبه گردشگری که مورد توجه بسیاری از گردشگران می‌باشد در روستای مِحمدی (Mehemmedi) در ۲۵ کیلومتری شمال باکو واقع گردیده است.

یانار داغ؛ کوه همیشه سوزان باکواین کوه در تمام طول سال شعله ور بوده و به همین علت مردم محلی این کوه را مقدس دانسته و برخی معتقد به شفا دهنده برای این کوه هستند.

در دامنه این کوه رودخانه‌ای سرشار املاح معدنی و گوگرد در جریان می‌باشد، سر منشاء این رودخانه چشمه‌های در مجاورت "یارنا داغ" می‌باشد که آب آن‌ها اشباع شده با گوگرد می‌باشد که در هر لحظه می‌تواند شعله ور شوند. نا گفته نماند که گردشگران می‌توانند در ۲۰۰ متر پایین‌تر از این کوه بازدیدی از گلفشان داشته باشند.

یانار داغ؛ کوه همیشه سوزان باکوجالب است بدانید که این شعله‌ها در زمان بارندگی‌های مداوم و سرمای سخت زمستان خاموش نمی‌شوند و این امر به دلیل گاز‌های است که همواره از دل زمین بیرون می‌آیند. گفتنی است گاهی گردشگران بوی تند گاز را احساس کنند که دلیل این امر آن است که این کوه روی یک منبع گاز طبیعی قرار گرفته است.

"یانار داغ" هنگام طلوع و غروب خورشید از بین لایه سنگ‌ها و ماسه‌ها شعله‌ها بیرون زده منظره‌ای بسیار خیره کننده و زیبا را به وجود می‌آورد.

البته لازم به ذکر است که در نزدیکی این کوه کافه‌ها و چای خانه‌های بسیاری وجود دارد که می‌تواند با چای و مربا‌های مخصوص از گردشگران و علاقه‌مندان به تماشای یانار داغ پذیرایی کند.


نکته: بهترین زمان پیشنهادی برای دیدن زیبایی‌های شعله‌های ابدی یانار داغ شب هنگام می‌باشد، زمانیکه شعله‌های آتش در تاریکی خود نمایی می‌کنند و رقصی اغوا کننده را به نمایش می‌گذارند.

یانار داغ؛ کوه های سوزان باکو+تصاویر

یانار داغ؛ کوه های سوزان باکو+تصاویر

یانار داغ؛ کوه های سوزان باکو+تصاویر

یانار داغ؛ کوه های سوزان باکو+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار