gardeshban.ir

مدیران میراث فرهنگی استان‌های درگیر در زلزله بامداد روز ۱۷ آبان ماه آخرین وضعیت بناهای تاریخی را اعلام کردند.
کد خبر: ۱۹۱۹۳
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸-1398 August 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
 نادر فلاحی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل از آسیب ندیدن آثار و ابنیه تاریخی اردبیل در اثر زلزله آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: تاکنون از هیچ یک از آثار تاریخی استان اعم از ثبت ملی شده و دیگر ابنیه‌های تاریخی خسارتی گزارش نشده است.

وی افزود: تمامی رؤسای میراث فرهنگی استان به همراه کارشناسان در ۱۱ شهرستان به کلیه بناها سرکشی کردند تا وضعیت بناها را گزارش کنند.  

مرتضی آبدار مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی نیز گفت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته و طبق گزارش‌های رسیده، زلزله بامداد جمعه ۱۷ آبان ماه خسارتی به بناهای تاریخی استان وارد نکرده است.

وی افزود: با توجه به شدت زلزله بامداد امروز و اهمیت آثار و بناهای تاریخی شهرستان‌های واقع در مرکز و مجاورت کانون زلزله، کارشناسان میراث فرهنگی و عوامل یگان این اداره کل اقدام به پایش و بررسی ابنیه تاریخی کردند.  

وی ادامه داد: خوشبختانه گزارش های رسیده حاکی از آن است که آسیبی به بناهای تاریخی آذربایجان شرقی وارد نشده است.

زلزله‌ ۵.۹ ریشتری ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد روز جمعه ۱۷ آبان ماه حوالی ترک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند و تا کنون بیش از ۶۰ پس لرزه داشته است.  این زلزله در استان‌های آذربایجان غربی، گیلان، ‌زنجان و اردبیل احساس شده است.

مسجد سنگی ترک یکی از مهمترین آثار تاریخی میانه است که بر اساس گفته مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در این زلزله آسیب ندیده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار