gardeshban.ir

ساکون ناخون (Sakon Nakhon) مرکز استان ساکون ناخون در کشور تایلند، واقع در قاره آسیا است.
کد خبر: ۱۹۲۰۷
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸-1398 August 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
این شهر در ساحل جنوب و غرب دریاچه نانگ هان، بزرگ‌ترین دریاچه شمال‌شرق تایلند قرار دارد و فاصله‌اش از بانکوک، پایتخت تایلند ۶۵۰ کیلومتر است.

جمعیت ساکون ناخون ۷۶ هزار نفر و مساحت آن حدود ۵۴ کیلومتر مربع است. اکثریت ساکنان ساکون ناخون را بودایی‌ها تشکیل می‌دهند و تنها درصد بسیار کمی از جمعیت به اقلیت‌های مسلمان و مسیحی اختصاص دارد.

ساکون ناخون در قرن ۱۱ و در زمان سلطنت پادشاهی خمر با نام موانگ چیانگ مای نونگارن در این منطقه بنا نهاده شد و در سال ۱۸۳۰ و در طول پادشاهی رامای سوم، نام آن به نام کنونی‌اش تغییر یافت. در طول جنگ جهانی دوم، این شهر به گریزگاهی برای نیروهای مقاومت تایلند در برابر ژاپن تبدیل شد و در اواخر دهه ۱۹۵۰، پایگاه فعالیت‌های کمونیستی بود.

ساکون ناخون مانند دیگر شهرهای کشور، تحت حکومت یکپارچه تایلند قرار دارد. نوع حکومت، پادشاهی مشروطه است و سیستم اداره کشور به سیستم پارلمانی وست‌مینستر شباهت دارد. دولت تایلند از ۱۷ شورا و ۳ قوه‌ مقننه، مجریه و قضایی تشکیل می‌شود و در راس حکومت کشور، سران ارتش قرار دارند.

آب و هوای ساکون ناخون گرمسیری خشک و مرطوب به شمار می‌رود و زمستان‌هایی خشک و گرم دارد. متوسط دمای هوا در طول سال از ۲۲ تا ۳۲٫۷ درجه سانتی‌گراد تغییر می‌کند و میانگین بارش سالانه ۱۶۴۵ میلی‌متر برآورد شده است.

فرودگاه ساکون ناخون (Sakon Nakhon Airport) در قسمت شمالی شهر قرار دارد و در آن پرواز‌های منظم از/ به بانکوک صورت می‌گیرد. با استفاده از اتوبوس می‌توان از این شهر به بانکوک، اودون تانی و ناخون فانوم دسترسی داشت. نزدیک‌ترین ایستگاه قطار به ساکون ناخون نیز در اودون تانی واقع شده است که در آن به‌طور روزانه قطارهای به مقصد بانکوک حرکت می‌کنند. برای جابجایی‌های درون‌شهری اتوبوس و انواع سه‌چرخه گزینه‌های خوبی محسوب می‌شوند.

سفالی‌جات، دسرهای تایلندی، پارچه‌های ابریشم تایلندی و کنده‌کاری‌های چوبی از سوغاتی‌های ساکون ناخون به‌شمار می‌روند. شما برای خرید می‌توانید به «مرکز خرید تسکو لوتوس» (Tesco Lotus Sakon Nakhon) و «مرکز خرید بیگ سی» (Big C Shopping Centre) مراجعه کنید.

از محبوب‌ترین دیدنی‌های ساکون ناخون می‌توان «معبد پرا چوئنگ چام» (Phra That Choeng Chum)، «معبد وات تام پائه دان» (Wat Tham Phae Dan) و «معبد پرا تات نارای چنگ ونگ» (Phra That Narai Cheng Weng) را نام برد.

دیگر دیدنی‌های ساکون ناخون شامل «موزه پرا آرکان مان پوریتاتو» (Phra Archan Man Phurithatto Museum) و «پارک نانگ هان چالوئم پرا کیات» (Nong Han Chaloem Phra Kiat Park) می‌شود.

شهر تماشایی ساکون ناخون در تایلند/تصاویر

شهر تماشایی ساکون ناخون در تایلند/تصاویر

شهر تماشایی ساکون ناخون در تایلند/تصاویر

شهر تماشایی ساکون ناخون در تایلند/تصاویر

شهر تماشایی ساکون ناخون در تایلند/تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار