gardeshban.ir

دانشمندان ناسا نمونه‌ای از سنگ و خاک دست نخورده ماه را که توسط مأموریت قمری آپولو ۱۷ در دسامبر ۱۹۷۲ به زمین بازگشته بود را بررسی کردند.
کد خبر: ۱۹۲۳۴
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸-1398 August 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
دانشمندان ناسا نمونه‌ای از سنگ و خاک دست نخورده ماه را که توسط مأموریت قمری آپولو ۱۷ در دسامبر ۱۹۷۲ به زمین بازگشته بود را بررسی کردند.

نمونه‌ها در روز سه شنبه به عنوان بخشی از ابتکار عمل تجزیه و تحلیل نمونه نسل بعدی آپولو (ANGSA) ناسا باز شد.
هدف از این آزمایشات، تمرین تکنیک‌ها به منظور مطالعه نمونه‌های آینده‌ای است که قرار است در مأموریت آرتمیس از ماه جمع‌اوری شود.

مأموریت آرتمیس در واقع مأموریت ناسا برای فرود آمدن نخستین زن و مرد بعدی روی ماه تا سال ۲۰۲۴ است.

فرانسیس مک کوبین، مجری علم نجوم ناسا گفت: باز کردن این نمونه‌ها اکتشافات جدید علمی در مورد ماه را قادر می‌سازد و به نسل جدیدی از دانشمندان امکان می‌دهد تکنیک‌های خود را برای مطالعه بهتر نمونه‌های آینده که توسط فضانوردان آرتمیس بازگردانده می‌شوند، اصلاح کنند.

مک کوبین تأیید کرد: فناوری‌های علمی ما در ۵۰ سال گذشته بسیار بهبود یافته است و دانشمندان فرصتی برای تجزیه و تحلیل این نمونه‌ها به روش‌هایی دارند که قبلاً غیر ممکن بودند.

بیشتر نمونه‌هایی که از مأموریت‌های آپولو آورده شده‌اند یا مورد مطالعه قرار گرفته‌اند یا بخشی از تحقیقات در حال انجام در ناسا هستند. با این حال، تعدادی از نمونه‌ها با دقت ذخیره شده و کنار گذاشته شدند تا با توسعه فناوری پیشرفته تر، آزمایش شوند.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار