gardeshban.ir

روستای شکرآب یکی دیگر از روستاهای خوش آب و هوای نزدیک به تهران شهر صنعتی که بیشتر اوقات آلودگی هوا را داراست روستای شکرآب در فاصله کمی از روستای آهار قرار دارد.
کد خبر: ۱۹۲۴۴
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸-1398 August 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
بدون شک معروف ترین جاذبه طبیعی این روستا، آبشار شکراب است. امام زاده ۸۰۰ ساله (امامزادگان سید طاهر و سید زاهد (ع))این روستا نیز در کنار کوچه باغ ها و طبیعت زیبای آن، از دیگر جاذبه های گردشری روستای شکراب هستند. 

آبشار شکراب یکی از زیباترین آبشارهای استان تهران در بخش رودبار قصران شمیرانات است.این روستا همانطور که از نامش پیداست سرزمین آبهای شیرین است .

روستای شکرآب

در نزدیکی منطقه فشم تهران و درمیان مزارع و باغ های سرسبز، روستای چشم نواز شکرآب واقع شده است. این ییلاق خوش آب و هوا با مناظر زیبا، مسیر هموار و صدای برخورد آب رودخانه با سنگ ها ، لذت گشت و گذار، دوچرخه سواری و قدم زدن را در این مکان را چند برابر کرده است. 

باغات شکرآب در فصل بهار لباسی از شکوفه های رنگارنگ و برگ هایی خرم بر تن می کند و در تابستان درختان گیلاس و آلبالو تا اواخر مرداد ماه پر از میوه هستند. اما فصل پاییز با منظره ای از انواع رنگ های زرد، نارنجی، قرمز و سبز منظره ای خیره کننده را رقم می زند که سبب جذب گردشگران بسیاری از جای جای کشورمان می شود. 

کوران و بارش برف و باران در فصل زمستان باعث شده تا این منطقه برای گشت و گذار مناسب نباشد و تنها کوهنوراد و طبیعت گردان حرفه ای به شکرآب آیند. در نزدیکی شکرآب، روستای دیگری به نام آهار قرار دارد و مسیر بین این دو منطقه مقصد بسیاری از طبیعت دوستان به شمار می رود. مسیر های غربی شکرآب به روستای شهرستانک با درختان سر به فلک می رسد. این منطقه در زمان پادشاهی قاجاریان از جمله شکارگاه های شاهان و اشراف زاده هایشان به شمار می رفت.

در میان این طبیعت زیبا، آبشاری از میان صخره های سنگی و دره ای سرسبز بیرون زده و محیط اطرافش را مطبوع و باصفا کرده است. به علاوه تعدادی قنات و چشمه فصلی نظیر چشمه برفی نیز در این منطقه وجود دارند و هریک به تنهایی مکانی مناسب را برای اردو زدن و لذت بردن از طبیعت فراهم آورده اند. 

برای رسیدن به این آبشار و چشمه ها باید مسیری ۱ تا ۲ ساعته را پیاده روی کرد اما زیبایی مسیر و هموار بودنش ذره ای خستگی بر تن نمی گذارد. برای رفتن به شکرآب کفش مناسب بپوشید و فراموش نکنید که با خود حداقل آذوقه بردارید. اگر در فصل پاییز قصد رفتن به این منطقه را دارید، حتما لباس گرم به تن کنید.

نحوه دسترسی به روستای شکرآب و آبشار آن

برای حرکت به سمت آهار از تهران، باید راهی جاده لشگرک شوید و مسیر این جاده به سمت فشم را در پیش بگیرید. بعد از گذر از حاجی‌آباد و اوشان به روستای آهار می‌‌رسید. البته راه سخت‌تری هم برای رفتن به آهار هست و علاقمندان به کوهنوردی می‌توانند آن را انتخاب کنند و آن هم رفتن به قله توچال به وسیله تله‌کابین یا پای پیاده و سپس طی کردن مسیر دامنه شمالی توچال و رسیدن به آهار است. 

البته این راه دوم کمی طولانی است و از قله توچال تا روستای آهار حدود هفت ساعت پیاده‌روی نیاز دارد. در این منطقه می‌توانید جاذبه‌هایی مثل آبشار شکرآب، امامزاده طاهر شکرآب، آبشار ده‌تنگه، قلعه تاریخی دختر و قلل مرتفع مثل قله قلعه دختر، سی چال، توچال و قزقونچال را ببینید.

روستای شکرآب

روستای شکرآب

روستای شکرآب


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار