gardeshban.ir

گالری ساعتچی لندن با تعیین بلیت ۳۷.۵۰ پوندی برای نمایش آثار مقبره توت‌عنخ‌آمون فرعون جوان و معروف مصر، گران‌ترین نمایشگاه انگلیس را رقم زد و صدای منتقدان را درآورد.
کد خبر: ۱۹۲۷۶
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸-1398 August 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
منتقدان به اقدام گالری ساعتچی لندن برای تعیین بها بلیت ۳۷.۵۰ پوندی برای نمایش آثار مقبره توت‌عنخ‌آمون، می‌گویند تعیین این مبلغ، این نمایشگاه را به گران‌قیمت‌ترین نمایشگاه در انگلیس تبدیل کرده است.

توت‌عنخ‌آمون در سن ۹ سالگی تاج و تخت را در اختیار گرفت و تا زمان مرگش در سن ۱۸ یا ۱۹ سالگی بر مصر حکمرانی کرد.

در این نمایشگاه که شنبه گذشته افتتاح شد و تا ماه می ۲۰۲۰ دایر خواهد بود، بیش از ۱۵۰ قطعه از آثار باستانی در مقبره توت‌عنخ‌آمون قبل از بازگردانده شدن به  مصر، نمایش داده می‌شود.

اما قیمت بلیت این نمایشگاه به رغم فریاد اعتراض منتقدان همچنان در همان رقم تعیین شده باقی است. منتقدان می‌گویند این گالری بها اجحاف‌آمیزی را بابت برخورداری از یک تجربه به بازدیدکنندگان تحمیل می‌کند.

روزنامه تلگراف همچنین در این باره نوشت این جنجال در حالی روی داده که بها بلیت مراجعه به سالن‌های تئاتر، گالری‌ها و نمایشگاه‌های هنری در سراسر انگلیس در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، رقم بالاتری است.

نمایشگاه‌هایی چون نمایشگاه آثار لئوناردو داوینچی در موزه لوور پاریس با بلیت ۱۵ پوند، مبلغ منصفانه تری را از مراجعان مطالبه می‌کند.

تجربه گران بهای بازدید از نمایشگاه توت‌عنخ‌آمون در گالری ساعتچی درحالی روی می دهد که یک سال پیش نیز گالری ملی لندن با افزایش قیمت بلیت ۲۰ پوندی به ۲۲ پوند برای یکی از نمایشگاه های خود در جریان تعطیلات آخر هفته، با انتقادهای مشابهی روبه رو شده بود.

نمایشگاه‌های دیگری که بها ورود به آن سنگین بوده، شامل نمایشگاه آثار پیکاسو در نگارخانه هنرهای مدرن لندن موسوم به «تیت مدرن» (Tate Modern) است که بها بلیتش برای بزرگسالان ۲۲ پوند است. همچنین نمایشگاه «پینک فلوید» در موزه ویکتوریا و آلبرت لندن با تعیین مبلغ ۳۰ پوند به عنوان بهای ورودی، از دیگر نمایشگاه‌های گران قیمت در جهان به شمار می‌رود.

مصر در تلاش است آثار باستانی مسروقه خود را به کشور بازگرداند. این کشور همچنین در حال احیا صنعت گردشگری‌اش به‌عنوان منبع مهم تامین ارز خارجی است.

صنعت گردشگری مصر پس از انقلاب سال ۲۰۱۱ که به ساقط شدن «حسنی مبارک» دیکتاتور وقت این کشور از قدرت انجامید، به شدت دچار خسران شده است.

آثار مقبره فرعون مصر در گران‌ترین نمایشگاه انگلیس

آثار مقبره فرعون مصر در گران‌ترین نمایشگاه انگلیس

آثار مقبره فرعون مصر در گران‌ترین نمایشگاه انگلیس

ایرنا








مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار