gardeshban.ir

رود دره‌ ولنجک از سمت جنوب تا بزرگراه چمران و به سمت شمال تا قله توچال امتداد دارد.
کد خبر: ۱۹۳۱۱
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸-1398 August 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
رود دره‌ ولنجک يکی از پر مراجعه‌ترين تفريحگاه‌های تهران است و بوستان ساحلی تندرستی نيز تقريباً در انتهای رود دره‌ ولنجک قرار دارد. رود دره‌ ولنجک در طول سال های گذشته مناسب سازی شده و مسير مناسبی براي قدم لذت و لذت بردن از فضای اطراف است.ولنجک یکی از پرامکانات‌ترین مسیرهای کوه‌پیمایی در شمال تهران است.

در ابتدای مسیر که شیب ملایمی دارد،چشم‌اندازاطراف حالت مصنوع و دست‌ساز دارد ولی با حرکت در امتداد رودخانه، به دلیل وجود شیب‌های تند، مسیرهای خاکی پاکوب، صخره‌های بزرگ و درختان متعدد، ناگهان گردشگر از فضای شهری به محیطی کاملاً کوهستانی می‌رسد که در آن تمام هیجان حضور در طبیعت خشن و غیر قابل پیش بینی القا می‌شود و دوباره با بالا رفتن از شیب نفس گیر انتهای مسیر، طی پله‌های احداث شده در آن و رسیدن به مجموعه توچال، این احساس جای خود را به آرامش کوهستان می‌دهد.

بخش شهری و پارک این رود دره نیز با روشنایی‌های فراوان در شب جلوه خاصی دارد. به علاوه، در گودی قرار گرفتن این بوستان باعث می‌شود سروصدای آزار دهنده‌ی خیابان کمتر به آن برسد. همچنین این رود دره هوایی خنک‌تر از شهر تهران دارد.در ادامه مسیر به سمت ارتفاعات، ابهت صخره‌های بلند، پرتگاه‌ها، شیب‌های زیاد، مناظری که دیدن آنها نفس را در سینه گردشگر حبس می‌کند همگی از جذابیت‌های این مسیر هستند.

این رود دره در تمام طول سال جذابیت‌های ویژه خود را دارد، بهار در ابتدای رود دره با سرسبزی بوستان تندرستی همراه است و با طی مسیر به زمین برف پوش کوه‌های توچال می‌رسد، تابستان این رود دره از تهران بسیار خنک‌تر است و مکانی برای فرار از گرما، پائیز با هوای متغییر و امکان تجربه تغییرات اقلیمی مثل آفتاب و باران و برف در طول چند ساعت پیاده روی، و زمستان که فصل اسکی و کوه‌های سفید پوش است.

امکاناتی از قبیل وسایل ورزشی، آلاچیق، سرویس‌های بهداشتی، محوطه سازی‌های زیبا همراه با سنگفرش. مهار بستر و دیواره‌های رودخانه، دیوارچینی اطراف دره و احداث پله‌های مناسب از جمله امکنات این رود رده به شمار می رود.

رودخانهٔ ولنجک رود کوچکی در تهران است. این رود در غرب تله‌کابین توچال جان می‌گیرد و از غرب ولنجک و شرق زعفرانیه می‌گذرد و گذرگاهش به کانالی بتونی محدود می‌شود؛ سپس در مقابل تپه‌های هتل استقلال به سمت شرق تغییر مسیر می‌دهد و از طریق خیابان‌های ولی‌عصر و کاووسیه، بلوار میرداماد و بزرگراه مدرس را قطع می‌کند و با دورزدن تپه پارک طالقانی، در جنوب سه‌راه ضرابخانه و پارک شریعتی و با قطع خیابان شریعتی به آبراه مسیل باختر می‌ریزد.

وسایل مورد نیاز

کفش مناسب پیاده روی طولانی


رود دره‌ ولنجک
رود دره‌ ولنجک
رود دره‌ ولنجک


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار