gardeshban.ir

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: با هدف جلوگیری از تبدیل اماکن عمومی به قلیان‌سرا مقرر شد تا به قهوه‌خانه‌ها اجازه داده شود تا زیر نظر نیروی انتظامی و اداره اماکن، قلیان‌سرا داشته باشند.
کد خبر: ۱۹۳۳۶
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸-1398 August 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
اصغر سلیمی با بیان این مطلب افزود: طرح استفساریه تبصره ۱ ماده ۱۳ قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانیات، اعاده شده از شورای نگهبان که استفاده از قلیان در همه اماکن را ممنوع اعلام کرده بود در کمیسیون بررسی شد.

وی افزود: این بحث امروز در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مطرح شد که قهوه خانه‌ها و پایانه‌های مسافری و فرودگاهی از قانون مزبور مستثنی شوند و پایانه‌ها، اتاق های مخصوص سیگار داشته باشند و قهوه‌خانه‌ها هم تحت نظارت اداره اماکن و نیروی انتظامی با مجوز قانونی، قلیان‌سرا داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به تبدیل شدن بعضی باغات و اماکن عمومی به قلیان سرا، یادآور شد: این اماکن فاقد مجوز، مالیات پرداخت نمی‌کردند و هم آب و برق و گازشان مسکونی لحاظ می‌شد و از این لحاظ حقوق دولت ضایع می‌شد از طرف دیگر، پاتوقی برای برخی مسائل دیگر هم شده بودند.

حسین مقصودی دیگر عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها نیز اعلام کرد: امکان مصرف قلیان و دخانیات در قهوه خانه‌ها و قلیان سراها وجود خواهد داشت اما این اماکن حق ارائه غذا نخواهند داشت.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار