gardeshban.ir

دهستان ایرا شمیرانات یکی از روستاهای دهستان لواسان بزرگ بخش لواسانات در شهرستان شمیرانات استان تهران ایران است.
کد خبر: ۱۹۳۴۷
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸-1398 August 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
این روستا از دیرباز دارای شرکت تعاونی ، دبستان و انجمن ده بوده است . مزارع و باغات این روستا از چشمه ساران و رودخانه تامین میگردد. 

محصولش گندم ، جو ، سیب زمینی ، لوبیا و سیب است و چند هکتار باغ و قلمستان دارد.این روستا در فاصله بیست کیلومتری از مشرق شهر لواسان مرکز بخش لواسانات قرار دارد.شهرستان شمیرانات در نقطه شمالی استان تهران قرار گرفته، از شمال به استان مازندران، از جنوب به شهرستان تهران، از شرق به شهرستان های دماوند و پردیس و از غرب به استان البرز محدود می شود. 

شهرستان شمیرانات با مساحت حدود ۱۱۸۸ کیلومتر مربع و اشغال ۷/۸ درصد از مساحت استان تهران، در بین ۱۶ شهرستان استان، مقام ششم را از نظر مساحت داراست و آب و هوای خاص این منطقه باعث شده تا برخی افراد متمول و علاقمند به زندگی خاص به سمت این منطقه خاص گرایش پیدا کنند.دهستان ایرا شمیرانات یکی از جاهای دیدنی اطراف تهران است .

مردم دهستان ایرا شمیرانات و چند روستای دیگر لواسان بزرگ مثل وسکاره و جورد به زبان مازندرانی صحبت می‌کنند و زبانشان مثل برخی از روستاهای لواسان تاتی نیست.جمعیت این روستا بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود ۳۸۵نفر در ۸۰ خانوار بوده‌است که قطعاً درحال افزایش است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار