gardeshban.ir

یک جفت چکمه ناپلئون بناپارت که هنگام تبعید به جزیره سنت هلن در جنوب اقیانوس اطلس به‌پا داشت، در پاریس به حراج گذاشته می‌شود.
کد خبر: ۱۹۳۶۳
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸-1398 August 21
گردشبان (gardeshban.ir) :

پیش‌بینی می‌شود که این جفت چکمه ۲۹ نوامبر (۸ آذر) در حراجی «درواُ» (Drouot) پاریس بین ۵۰ تا ۸۰ هزار یورو (۶۹ هزار پوند) فروخته شود.

ناپلئون کلکسیون بزرگی از کفش و چکمه‌هایی داشت که آن‌ها را از کفاش‌های پاریس خریداری می‌کرد.

اگرچه تبلیغات‌چیان بریتانیایی اغلب ناپلئون را فردی ریزاندام توصیف می‌کردند، سایز ۴۰ این چکمه‌ها نشان می‌دهد که قد وی در زمان خودش بیش از متوسط جامعه بوده است.

پسر کارلو ماروچتی (Carlo Marochetti)، مجسمه‌ساز ایتالیایی متولد فرانسه چکمه‌ها را به پل لُ رو (Paul Le Roux)، سیاستمدار فرانسوی هدیه داد و خانواده این سیاستمدار چکمه‌ها را از آن زمان تاکنون نزد خود نگه داشته‌اند.

ناپلئون بناپارت ۱۵ اوت ۱۷۶۹ در فرانسه به دنیا آمد و ۵ می ۱۸۲۱ از دنیا رفت. بسیاری از فرانسوی‌ها هنوز بر این باورند که زندانبان‌های بریتانیایی ناپلئون، وی را مسموم کردند.

ناپلئون در جریان جنگ‌های انقلابی فرانسه، هدایت مبارزات موفقیت‌آمیزی را برعهده داشت. وی یکی از بزرگترین فرماندهان تاریخ شناخته شده و نبردهایش در مدارس نظامی سراسر جهان تدریس می‌شود.

وی در جزیره کرس دریای مدیترانه در خانواده‌ای نسبتا متوسط بدنیا آمد و با آغاز انقلاب فرانسه در سال ۱۷۸۹ به عنوان یک افسر توپخانه‌ای در ارتش فرانسه خدمت کرد. ناپلئون به سرعت به درجات بالا نظامی رسید و در سن ۲۴ سالگی، عنوان ژنرال را از آن خود کرد.

وی در دهه اول سده ۱۹ میلادی ارتش فرانسه را علیه بیشتر قدرت‌های اروپایی رهبری کرد و پس از چند پیروزی، موقعیت فرانسه را به عنوان یکی از قدرت‌های غالب در قاره اروپا تثبیت کرد.

هتل درواُ با ۱۵ سالن حراج یکی از مهمترین مراکز برگزاری حراجی در پاریس محسوب می‌شود که نقش قابل توجهی را در بازار هنر فرانسه و اروپا ایفا می‌کند. این هتل ۲۹ نوامبر (۸ آذر) نیز میزبان حراجی می‌شود که چکمه‌های ناپلئون یکی از مشهورترین اقلام آن است.





پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار