gardeshban.ir

سازمان هواشناسی کشور گفت: جمعه سامانه بارشی به غرب کشور وارد خواهد شد و در پی آن بارش باران و برف در ۱۴ استان از جمله تهران آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۹۳۷۷
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸-1398 August 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی ، با اشاره به شرایط جوی کشور طی روز‌های آینده، گفت: بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی کشور امروز و فردا در اکثر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است و در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.


رفیعی با بیان اینکه برای سایر مناطق بارش پراکنده پیش بینی می‌شود، افزود: روز شنبه دامنه‌های جنوبی البرز بیشترین بارش‌ها را خواهد داشت از بعدازظهر پنجشنبه تا دوشنبه در سواحل دریای خزر و اردبیل ابرناکی، بارش متناوب باران، و کاهش تدریجی دمای ۵ تا ۷ درجه‌ای پیش‌بینی شده است.


وی ادامه داد: جمعه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، خوزستان، همدان و چهارمحال و بختیاری بارش‌ها آغاز می‌شود.


رفیعی افزود: شنبه آینده بارش‌ها به کل نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین و البرز و همچنین دامنه‌های زاگرس مرکزی در غرب اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد گسترش می‌یابد.


این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: بارش‌ها در استان‌های لرستان، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و قزوین شدت بیشتری خواهد داشت.


وی با بیان اینکه تهران آسمانی صاف همراه با غبار دارد، گفت: بیشینه دما برای تهران ۱۸ درجه پیش بینی شده و برخی از مناطق پایتخت وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها دارد.


کارشناس سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه در خصوص آلودگی هوا برای تهران و کرج اخطاریه صادر شده است، یادآور شد: شهرکرد با دمای منفی ۱۰ درجه خنک‌ترین و اهواز با دمای ۳۲ درجه گرم‌ترین مراکز استانی بوده اند.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار