gardeshban.ir

در بازدید از یک جزیره اگر به دیدن ماهی ها نروید، قطعا سفرتان ناتمام مانده است. منظورمان خوردن ماهی و غذاهای دریایی نیست!
کد خبر: ۱۹۳۷۸
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸-1398 August 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
اگر قصد سفر به پوکت را دارید، پیشنهاد می کنیم تا یک بعد از ظهر را برای دیدن یکی از جاذبه های پوکت آزاد بگذارید: آکواریوم پوکت

یکی از دیدنی های پوکت که بازدید از آن را حتما باید در برنامه‌ی سفر گنجاند. آکواریوم پوکت که به تازگی بازسازی شده، با اشکال، رنگ ها و موجودات دریایی عجیب و غریب در انتظار شما است. آکواریوم پوکت برای کودکان و نوجوانان جذابیت ویژه ای دارد؛ چراکه آن ها معمولا درمورد طبیعت و جانداران کنجکاوند و احتمالا تا به حال چنین جانورانی را طی عمر خود ندیده اند! اگر به دنبال اطلاعات بیشتری درمورد پوکت هستید، پیشنهاد می کنیم مقاله‌ی راهنمای سفر به پوکت را مطالعه کنید. 

بیش از ۳۰ تانکر پر از آب شور و شیرین در اینآکواریوم به کار رفته است تا یک کودک به هیجان بیاید و بلند بگوید: مامان، آن ماهی ها را نگاه کن!

جذابیت های جهان زیر آب آنقدر زیاد که هرچه در مورد آن توضیح بدهیم، گزاف نگفته ایم. سفره ماهی ها، تیغ ماهی که مانند میله هایی در حال غرق شدن در آب شناور به نظر می رسند و ماهی سنگی که از زشتی زیاد به سختی می توان آن را نگاه کرد تنها بخش اندکی از شگفتی های بی کران جهان زیر آب هستند. مارماهی ها، انواع خرچنگ، میگو، کوسه ها و گستره‌ی بسیار وسیعی از انواع مختلف ماهی های رنگانگ، گونه هایی هستند که در این آکواریوم نگهداری می شوند.

تونل فوق العاده ای که در آکواریوم پوکت خواهید دید!

جذاب ترین قسمت آکواریوم پوکت که از دیدنی های این شهر به حساب می آید، تونل این مجموعه است که در قسمت مرکزی آن واقع شده. این تونل با مقدار زیادی آب پر شده است و در آن انواع خاصی از ماهی ها، آبزیان و کوسه ها نگهداری می شود. برای بهتر دیدن آن ها می توانید در زمان ناهار به این قسمت بروید. آخر هفته حدود ساعت ۱۱ بازدیدکنندگان می توانند غذا خوردن ماهی ها و آبزیان این تونل را ببینند. همین که از تونل پا را بیرون بگذارید، هشت استوانه‌ی بزرگ که هر یک به اندازه‌ی یک انسان هستند مواجه می شوید.

مرکز زیست شناسی دریایی پوکت (PMBC)

آکواریوم پوکت در واقع بخشی از یک ساختار بزرگتر به نام مرکز زیست شناسی دریایی پوکت (PMBC) است. جایی که با هشت هکتار فضای سرشار از آب در ساحل جنوب شرقی پوکت برای آموزش، تحقیقات و حفاظت مورد استفاده قرار می گیرد. مدیریت در نظر دارد از منابع قابل توجهی استفاده کند که شامل یک کشتی تحقیقاتی و موزه‌ی گونه های در معرض خطر است. از جمله‌ برنامه های در دست انجام، برنامه‌ی تور یک روزه برای آموزش دانش آموزان است که در آینده‌ی نزدیک اجرایی خواهد شد تا کودکان و نوجوانان بتوانند بیش از پیش با طبیعت زیر آب آشنا شوند.

تنوع آکواریوم ها شما را به هیجان می آورد

در این مرکز، اتاق های مختلف و فضاهای فراوانی وجود دارد که می توانند افراد را از همه‌ی سنین سرگرم و شگفت زده کند. با این کار ضمن اینکه کودکان و بزرگسالان از سپری کردن اوقات خود لذت می برند، نکات جالبی را نیز در مورد طبیعت می آموزند. ابعاد این آکواریوم ها بسیار با هم متفاوت است و از اندازه های کوچک تا بسیار بزرگ تغییر می کند. در آکواریوم های کوچک، موجودات ریزی مانند: اسب های دریایی، تنوع گسترده و رنگارنگی از گاو ماهی ها و بعضی از گونه های ماهی جعبه ای نگهداری می شوند.

مخازن بزرگتر، میزبان برخی از گونه های محلی و بزرگتر هستند. لاک پشت های دریایی، کوسه های پلنگی و باقی لیستی که انتها ندارد. شما در این آکواریوم ها حتی می توانید پیراناها که نوعی ماهی مخصوص آکواریوم های کوچ را بومی آمازون است، پیدا کنید!

آکواریوم پوکت و چیزهایی که می توانید با خود ببرید!

در این آکواریوم هم مثل تمامی مراکز مخصوص طبیعت زیر آب، شما می توانید پس از اتمام بازدید به مغازه های آن در ساختمان مرکزی بروید و خرید کنید. مثلا بشقابی با طراحی نِمو بخرید یا چیزهایی از این قبیل! اما هنوز برای رفتن زود است…

با رفتن به پشت ساختمان آکواریوم پوکت، راهی را خواهید دید که موازی ساحل ادامه یافته است. با دنبال کردن این مسیر، به قسمتی از ساحل می رسید که لاک پشت ها را در آنجا نگهداری می کنند. لاک پشت های بسیاری در این منطقه وجود دارند که بعضی از آن ها واقعا عظیم هستند و در این محل نگهداری می گردند تا زمانی که آماده‌ی آزادسازی در دریا شوند.

طبیعت زیر آب در آکواریوم پوکت

یکی از روزها در آکواریوم پانوا روز بسیار خاصی بود. تیم نجات یک دلفین را با برانکارد با سرعت به قسمت دیگری می بردند. دلفین بیچاره به دقت و با آرامی به استخر جدید منتقل شد. یکی از کارکنان وارد آب شد و آرام دلفین را به داخل استخر هل داد و چرخ های برانکارد را کشید. دلفین وارد آب شد و کمی بعد بهتر شد و شروع به شنا کرد. بعد از آن که جواب آزمایش خون دلفین مشخص شد، آن را در دریا رها کردند.


آکواریوم پوکت، تفریحی شگفت انگیز در اعماق دریا

آکواریوم پوکت، تفریحی شگفت انگیز در اعماق دریا

آکواریوم پوکت، تفریحی شگفت انگیز در اعماق دریا
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار