gardeshban.ir

با پکن، یکی از پرجمعیت‌ترین کلان‌شهرهای جهان و پایتخت کشور جمهوری خلق چین، در این مقاله، بیشتر آشنا شوید.
کد خبر: ۱۹۴۲۶
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸-1398 August 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
پکن، پایتخت کشور جمهوری خلق چین، واقع در قاره آسیا، یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان به شمار می‌آید. این شهر با مساحت ۱۶۸۰۰ کیلومتر مربع در مجموع و دارا بودن ۱۳۶۸ کیلومتر مربع محوطه شهری، در آمار سال ۲۰۱۶، ۲۱٫۵ میلیون نفر جمعیت داشته است. زبان رایج در پکن، چینی استاندارد است. ‌دین‌های رایج در پکن، دین قومی چینی، اسلام، مسیحیت، بودایی، تائویسم و کنفسیوس است. کشور چین و شهر پکن، محدوده گسترده‌ای از ادیان و فرهنگ‌های مختلف را با توجه با تاریخ سه هزار ساله‌اش در بر می‌گیرند.

شهر پکن مرکز خطوط ارتباطی و حمل و نقل هوایی راه آهن و آزاد راه‌های زمینی کشور محسوب شده و در عین حال بزرگ‌ترین مرکز علوم و فنون پیشرفته و مدرن در چین است.

پکن از شانزده منطقه اداری تشکیل شده است که در سال‌های اخیر، برخی از آن‌ها با یکدیگر ادغام شده‌اند. حزب کمونیست چین از سال ۱۹۴۹ بر این کشور حکومت کرده است. این حزب هیچگونه مخالفی را تحمل نکرده و غالبا با ناراضیان برخوردی بسیار خشونت آمیز داشته است. امروزه درواقع نه نفر در قالب یک ساختار هرمی قدرت که دامنه آن به شهرها و روستاها و محل اشتغال مردم نیز می رسد بر چین حکومت می کنند.

پکن دومین شهر پرجمعیت کشور چین پس از شانگهای و در طول هشت قرن اخیر، پایتخت فرهنگی و سیاسی این کشور بوده است. نام پکن (به معنای پایتخت شمالی) همانند بسیاری از پایتخت‌های شرق آسیا از محل جغرافیایی آن واقع در شمال چین اقتباس شده است.
پکن در شمال چین قرار دارد و کمان شمالی این شهر در محاصره چندین رشته کوه است. این کوه‌ها در طول تاریخ همانند سپری پکن را از دستبرد اقوام مهاجم شمالی محفوظ نگه‌داشته‌اند. در پکن دو رودخانه به نام های یونگ رینگ و چائوبی وجود دارد که خود زیر مجموعه حوزه آبریز هایهه به شمار می‌روند. آب وهوای پکن بسیار خشن با تابستان‌ها بسیار گرم و زمستان‌هایی بسیار سرد است. پکن تحت تاثیر آب و هوایی مرطوب و اقلیمی قاره‌ای با بادهای موسمی است.

جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی پکن، بسیار متعدد هستند. از جمله مکان‌هایی که نباید دیدن آن‌ها را در پکن از دست بدهید، می‌توان از دیوار بزرگ چین (یکی از عجایب هفتگانه جهان)، شهر ممنوعه (کامل‌ترین مجموعه معماری چوبی جهان با کاخ‌های فوق‌العاده)، معبد آسمان، کاخ تابستانی، میدان تیانانمن، خیابان وانگفوجینگ، معبد لامای، شیچاهای، موزه پایتخت، کاخ تابستانی قدیمی، پارک بیهای، پارک جهانی، پل مارکوپولو و هوتونگ، نام برد. به خاطر داشته باشید این لیست جاذبه‌ها، تا صفحه‌ها می‌تواند ادامه داشته باشد.

از برترین مناطق خرید در پکن می‌توان از خیابان وانگفوجینگ، خیابان Qianmen، بازار ابریشم، بازار Panjiayuan، منطقه خرید Xidan و بازار Hongqiao نام برد.

از جمله سوغاتی‌های محبوبی که می‌توانید از شهر پکن برای دوستان و خانواده‌هایتان، هدیه بیاورید می‌توان از قوری‌های سفالی Yixing، بطری‌های نقاشی شده، فانوس‌های کاخ پکن، زیورآلات چینی، اشیای کلوازونه (Cloisonne) یا میناکاری شده، چای چینی، سرامیک چین، ابریشم، تزئینات کاغذی چینی، کفش‌های پارچه‌ای Neiliansheng، مهرهای چینی، گره‌های تزیینی چینی (Zhongguo Jie)، تزیینات دیواری با هنر خوشنویسی چینی، مجسمه‌های خمیری پکن و لباس‌هاس سنتی، نام برد.

پکن را در یک نگاه بشناسید

پکن را در یک نگاه بشناسید

پکن را در یک نگاه بشناسید
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار