gardeshban.ir

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: با توجه به هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده دو قطعه از سنگ‌نگاره‌های دهتل بستک به مدت سه ماه در محل موزه ملی به نمایش گذاشته خواهد شد.
کد خبر: ۱۹۴۵۵
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸-1398 August 23
گردشبان (gardeshban.ir) :

رضا برومند، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده دو قطعه از سنگ‌نگاره‌های دهتل بستک به مدت سه ماه در محل موزه ملی به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی عنوان کرد: این سنگ‌نگاره‌ها که موضوعات دریانوردی بر روی آن نقش بسته در نمایشگاه بنادر و دریانوردی در موزه ملی به نمایش درخواهند آمد.  

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان هدف از به نمایش گذاشتن این سنگ‌نگاره‌ها را کمک به معرفی میراث فرهنگی هرمزگان و ثبت این محوطه در فهرست آثار ملی دانست و افزود: پرونده ثبتی سنگ‌نگاره‌های دهتل جهت ثبت در فهرست ملی آماده شده و امیدواریم تا اسفندماه در فهرست آثار ملی کشور به ثبت برسد.

برومند اضافه کرد: سنگ‌نگاره‌های دهتل بستک در محوطه‌ای حدود ۲۵۰ هکتار واقع‌شده که مربوط به دوره ساسانی تا اواخر قاجار است و نقوش این سنگ‌ها انسانی، گیاهی، حیوانی و کشتی هستند.
 
ایسنا





پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار