gardeshban.ir

- با نزدیک شدن به فصل سرما، نگرانی‌ها از افزایش آلودگی‌ هوا در کابل بیشتر می‌شود. به‌طوریکه گزارش‌ها نشان می‌دهد ممکن است این پدیده بیش از جنگ در افغانستان قربانی بگیرد.
کد خبر: ۱۹۵۱۲
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸-1398 August 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
همزمان با نزدیک شدن فصل سرما، نگرانی‌ها از آلودگی هوا در کابل افزایش یافته‌است.

آسوشیتدپرس، با اشاره به گزارش «گروۀ پژوهش وضعیت هوای جهان» خبر داد که احتمال دارد قربانیان آلودگی هوا در کابل بیش از قربانیان جنگ باشد.

براساس این گزارش گروۀ پژوهش وضعیت هوای جهان، در سال ۲۰۱۷میلادی، ۲۶هزار تن در نتیجه آلودگی هوا جان باخته‌اند؛ در حالیکه شمار قربانیان جنگ در این سال، به ۳۴۸۳ تن می‌رسد.

در آستانه فرارسیدن زمستان و آغاز فصل سرما، هوای کابل بیشتر آلوده می‌شود. بسیاری از شهروندان کابل برای گرم‌کردن خانه‌های خود ذغال سنگ، چوب و حتی پلاستیک را می‌سوزانند.

در همین حال، اداره ملی حفاظت از محیط زیست افغانستان نیز از آلودگی هوا نگران است.

عزت الله صدیقی، معاون ادارۀ ملی حفاظت از محیط گفت: «هوای کابل، نمونه بود و زمانی برای کسانی آرزو بود تا برای تنفس هوای تازه به این شهر بیایند. اما، تجربه 3 دهه جنگ متاسفانه سبب شد تا زیرساخت‌های شهری، سیستم‌های آب‌رسانی، برق، حمل ونقل و مناطق سبز از دست برود.»

کابل، با جمعیت تخمینی در حدود 6 میلیون شهروند، به یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان تبدیل شده‌است. این شهر، گنجایش این شمار جمعیت را با زیرساخت‌های آسیب دیده از جنگ ندارد.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار