gardeshban.ir

در میان مردم ایران زمین، کمتر کسی پیدا شود که جزیره هرمز را نشناسد و به عنوان مقصد سفر آن را انتخاب کند. اما در سال های گذشته با ورود گردشگران به جزیره هرمز، کشف زیبایی های خارق العاده و به اشتراک گذاری تصاویر حیرت انگیز، مردم بیشتر با جاذبه های گردشگری هرمز آشنا شدند و اکنون هرمز یک مقصد گردشگری بسیار پرطرفدار بوده که بدلیل اهمیت بسیار ویژه زیست محیطی باید بسیار مسئولانه در سفر به جاهای دیدنی هرمز رفتار کنیم.
کد خبر: ۱۹۵۴۴
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸-1398 August 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
فاصله هرمز تا بندرعباس 8 کیلومتر بوده و قایق های تندرو و لنج ها در ساعات مختلفی از روز بندرعباس را به سمت این جزیره زیبا ترک می کنند. مساحت کلی این جزیره 42 کیلومتر مربع بوده و به قدری کوچک است که پیاده می توان از تمام دیدنی های هرمز دیدن کرد.

قلعه پرتغالی ها

با توجه به موقعیت جغرافیایی هرمز، این جزیره در گذشته به لحاظ کسب و کار و تجارت رونق بسیار خوبی داشته و آوازه آن در مناطق بسیاری از دنیا پیچیده بود. هرمز توسط پرتغالی ها اشغال شد و سرانجام شاه عباس این منطقه را از اشغال آزاد نمود. قلعه پرتغالی ها در جزیره هرمز که امروز چیزی زیادی از آن باقی نمانده، از آثار به جا مانده از دوران اشغال و یکی از جاذبه های گردشگری هرمز است.

دره رنگین کمان

جزیره هرمز با کوه و صخره های زیبا، دریایی وسیع و آبی رنگ، سواحل شنی با طیف رنگی متفاوت قرمز، زرد، نارنجی، آنقدر حیرت انگیز است که گویی در یک صحنه نقاشی شده پا می گذارید. طبق مطالعه و شواهد بدست آمده، خاک هرمز تشکیل شده از 70 رنگ است. خاک سرخ از مهمترین نمادهای هرمز بوده و از مهمترین منابع درآمد مردم نیز استخراج خاک سرخ و صادرات آن به خارج از کشور است. دره رنگین کمان، دره ای متشکل از خاک های رنگی بوده که حضورشان در کنار هم منظره ای خارق العاده را بوجود آورده اند. با وجود این وسعت از تنوع خاک، هیچ دروغ نگفته اند که هرمز، بهشت زمین شناسان است. متاسفانه، گردشگران با توجه به زیبایی بسیاری که خاک های هرمز دارند، اغلب مقداری خاک را جمع می کنند و با خود به عنوان سوغات و یادگاری از سفر می آورند. این کار آسیب بسیار جدی به هرمز وارد می کند. باید بپذیریم که طبیعت متعلق به همه است و از آن به عنوان سوغات استفاده نکنیم.

غار نمک

بیشتر تپه ها در سطح جزیره نمکی هستند و مقدار زیادی از نمک های این تپه ها مصرف خوراکی دارند. تپه های صخره ای و سنگی هرمز تشکیل شده از رسوبات آتشفشانی هستند. بدلیل عدم وجود آب شیرین در هرمز و همچنین نمک فراوان در خاکش، پوشش گیاهی چندان زیادی در این منطقه وجود ندارد. غار نمک که یکی از جاهای دیدنی هرمز بوده، با قندیل های زیبای نمکی که در مسیر رودخانه نمکی واقع شده است و بعد از این در مسیر به الهه نمک کوهی نمکی بسیار جذاب با رنگ سبز-فیروزه ای می رسیم که دیدن آن و باور به اینکه نمک به رنگ هایی غیر از سفید نیز وجود دارد، برای گردشگران بسیار حیرت آور است. بستر آب در زیر این غار قرمز رنگ بوده و ترکیب این رنگ ها کنار یکدیگر نمایی فرازمینی به محیط بخشیده که کمتر جایی در جهان این چنین طبیعت زیبایی را خواهید دید.

جاذبه های گردشگری هرمز، نگین سرخ جنوب ایران/تصاویر

جاذبه های گردشگری هرمز، نگین سرخ جنوب ایران/تصاویر

جاذبه های گردشگری هرمز، نگین سرخ جنوب ایران/تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار