gardeshban.ir

کویر خارتوران به آفریقای ایران معروف است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. شن‌های روان و پوشش گیاهی خاص از چشم‌اندازهای بی‌نظیر این منطقه است.
کد خبر: ۱۹۵۵۸
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸-1398 August 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
کویر خارتوران به آفریقای ایران معروف است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. شن‌های روان و پوشش گیاهی خاص از چشم‌اندازهای بی‌نظیر این منطقه است.

سفر به کویر می‌تواند یک ماجراجویی تمام عیار، لذت‌بخش و پر از آرامش باشد و یا به راحتی به یک خاطره فراموش نشدنی تبدیل شود. کویر خارتوران یکی از همین مناطق است که از آن به آفریقای ایران یاد می‌شود. 

از آن دست جاهایی است که سفر کردن به آن هم لذت کویرنوردی را برایتان دارد و هم لذت بازدید از حیات وحشی که در هیچ کجای ایران یافت نمی‌شود. 

منطقه حفاظت شده خارتوران، منطقه ای بسیار مناسب برای یک سفر کوتاه و اقتصادی به خصوص در فصول سرد سال بوده که در این سفر می‌توان نوع خاصی از کویر، شن‌های روان، پوشش گیاهی، حیوانات نادر، چشم اندازهای بی نظیر و روستاهای کویری بسیار زیبا را با فرهنگ خاص و اهالی خونگرم از نزدیک مشاهده کرد.

پارک ملی توران در قسمت شرقی استان سمنان و در جنوب‌شرقی شهرستان شاهرود قرار دارد و قسمت کوچکی از بخش شرقی آن در سبزوار استان خراسان رضوی قرار گرفته‌ است. برای اقامت در این منطقه می‌توانید خانه‌های مردم محلی در روستاهای این منطقه ساکن شوید، همچنین در این محدوده اقامتگاه بوم‌گردی نیز ایجاد شده که مسافران می‌توانند در اکوکمپ این منطقه اقامت کنند. روستای رضاآباد دروازه ورود به این کویر به شمار می‌آید که اغلب گردشگران آنجا را برای اقامت انتخاب می‌کنند. 

این روزها با اضافه شدن هزینه‌ها یک ‌شب ماندن در رضاآباد با تمام مواردی که بیان شد کمتر از ۱۰۰ هزار تومان درمی‌آید یعنی یک خانواده سه نفره برای ۲۴ ساعت ماندن در رضاآباد به همراه سفر به عمق کویر و رمل‌های جادویی، دیدن ستارگان دشت کویر، اسکان، ناهار، شام، صبحانه و مبلغی نزدیک ۳۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کنند که بسیار ناچیز است چرا که این ۳۰۰ هزار تومان هزینه یک ناهار در شهرهای بزرگ خواهد بود.

خارتوران دومین منطقه حفاظت شده در ایران است که گونه های نادر گیاهی و جانوری را در خود جای داده است. این منطقه بزرگترین ذخیره‌گاه زیست کره در ایران و بعد از سرنگی تانزانیا دومین منطقه بیوسفر در جهان است.



کویر خارتوران؛ آفریقای ایران +تصاویر

کویر خارتوران؛ آفریقای ایران +تصاویر

کویر خارتوران؛ آفریقای ایران +تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار