gardeshban.ir

گزارش/
قطع اینترنت جهانی آژانس‌های گردشگری و مراکز فروش بلیت و تور را دچار مشکل کرده است.
کد خبر: ۱۹۵۷۳
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸-1398 August 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
قطع دسترسی به اینترنت جهانی در ۴۸ ساعت گذشته آژانس‌های گردشگری و مراکز فروش بلیت هواپیما و تورهای گردشگری را با اختلال مواجه کرده است. براساس خبر خبرگزاری فارس زمان وصل دسترسی به اینترنت جهانی مشخص نیست و قطع اینترنت با دستور شورای عالی امنیت ملی رخ داده است. با طولانی شدن زمان قطع اینترنت جهانی با وجود قرار داشتن سرورهای سایت‌های گردشگری و فروش در داخل کشور، روند فروش بلیت‌های خارجی و فعالیت‌های آژانس‌های گردشگری با مشکل روبرو شده است. 

بررسی‌ها نشان می‌دهد که با توجه طولانی شدن قطع اینترنت جهانی برخی مراکز فروش بلیت و سایت‌های مرجع و معروف فروش بلیت راه‌هایی برای فروش بلیت هواپیماهای خارجی پیدا کرده‌اند. با این وجود در حال حاضر تعداد اندکی از سایت‌های فروش بلیت هواپیما قادر به فروش بلیت پروازهای خارجی یا بسته‌های تورهای خارجی خود هستند. همچنین یکی از سایت‌های معروف در حوزه بلیت‌های چارتری نیز تمام پروازهای خارجی را از روی سایت خود حذف کرده و برای خرید پروازهای ایرانی نیز مسافران باید ابتدا تمام مبلغ بلیت را به عنوان اعتبار به سایت پرداخت و سپس اقدام به خرید بلیت کنند.

از سوی دیگر سایت یکی از معروف‌ترین مراکز فروش تورهای لحظه آخری نیز با مشکل دسترسی مواجه است و به طور پیاپی قطع می‌شود.




سایت یکی از معروف‌ترین مراکز فروش تورهای لحظه آخری نیز با مشکل دسترسی مواجه است
با طولانی شدن قطع دسترسی به اینترنت جهانی برخی از مراکز فروش بلیت و تور به ویژه فروش پروازهای خارجی توانسته‌اند مشکل بخشی از فروش را حل کنند و از شب گذشته در حال اطلاع رسانی این موضوع هستند.

قطع اینترنت جهانی آژانس‌های گردشگری فعال در حوزه گردشگر ورودی را نیز با مشکل روبرو کرده است. این آژانس‌ها به طور دائم از طریق ایمیل و شبکه‌های ارتباطی با مسافران خارجی خود در ارتباط هستند و با قطع ناگهانی دسترسی به اینترنت جهانی ارتباط آنها با مسافران خود نیز قطع شده است.

یکی از آژانس‌دارها نیز گفت برای چنین شرایطی هیچ دستور العمل و یا راهکاری به آژانس‌های گردشگری داده نشده و با مشکل روبرو شده‌ایم. 

قطع دسترسی به اینترنت جهانی برای مسافران و گردشگران نیز مشکلاتی ایجاد کرده و مسافران و گردشگرانی که پرواز خارجی یا پروازهای غیر مستقیم به مقاصد خارجی دارند امکان بررسی وضعیت پرواز یا خرید بلیت را ندارند.

ایمیل و شبکه‌های پیام رسان همواره یکی از راه‌های اصلی ارتباط گردشگران با مراکزی مانند تورها، هتل‌ها و آژانس‌هاست و در حال حاضر این راه‌های ارتباطی قطع است. 

بررسی‌ها نشان می‌دهد با وجود قرار داشتن سرور سایت‌های معروف در حوزه فروش بلیت هواپیما و تورهای گردشگری در کشور، مشکلات متعددی دامنگیر مسافرها شده و برای این شرایط ویژه تاکنون راهکاری اتخاذ نشده است. 
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار