gardeshban.ir

در دنیای پرسرعت امروزی که حضور مداوم در محل کار یکی از دغدغه های زندگی روزمره شده است؛ شاید سفرهای طولانی مدت و زمان بر، اهالی این دنیای مدرن را دچار مشکلات عدیده کند.
کد خبر: ۱۹۶۲۰
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸-1398 August 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
به همین دلیل در سال های اخیر شرکت در تورهای یک یا چند روزه مورد استقبال فراوانی قرار گرفته است و اغلب مردم برای کمی آسایش و به دور ماندن از فضاهای استرس زای شهری و شغلی به این تورها پناه برده اند. اما برای این که بتوانید از این تورهای چند روزه لذت بیشتری ببرید بهتر است، وسایل سفر را همراه خود داشته باشید. 

ما در این مطلب سعی می کنیم یک لیست جامع از وسایل لازم برای سفر چند روزه را معرفی کنیم اما به خاطر داشته باشید که بسته به نوع سفر، آب و هوا و شرایط مقصد، این لوازم می تواند کم یا زیادتر شوند و یا حتی تغییر کنند. 

پیش از برداشتن وسایل سفر، آب و هوا را چک کنید

امروزه و با پیشرفت علم هواشناسی و البته به دلیل دسترسی عموم به اپلیکیشن ها و سایت های معتبر هواشناسی دیگر این مطلب پذیرفتنی نیست که بدون اطلاع دقیق از وضعیت آب و هوای مقصد، راهی سفر شوید. فرقی نمی کند مقصد شما جنوب کشور مانند شهر اهواز با جزیره های قشم و کیش باشد با شهرهای شمالی مانند رشت یا ساری. برای اگاهی از آب و هوا حتما به وب سایت های معتبر هواشناسی سر بزنید و لذت سفر خود را با غافلگیر نشدن از شرایط جوی، دو چندان کنید.پيش از برداشتن لوازم، آب و هوا را چك كنيد

با تور چند روزه به کجا می خواهید بروید؟

بدون هیچ شک و تردیدی برداشتن لوازم سفر و گردشگری، کاملا بستگی به مقصدی دارد که قصد دارید به آن سفر کنید. معمولا تورهای چند روزه راهی طبیعت می شوند و این که این طبیعت گردی در کویر و یا دل جنگل های بارانی است تفاوت فراوانی برای برداشتن لوازم مناسب وجود دارد. ممکن است قصد کوه نوردی و یا پیوستن به یک گروه اسکی باز را داشته باشید و یا شاید هم در کل قصد دارید در این تور چند روزه از یک شهر یا مکان تاریخی دیدن کنید. مجموع این شرایط برای برداشتن وسایل لازم برای سفر چند روزه اهمیت بالایی دارند. پس قبل از جمع آوری وسایل سفر، خوب به شرایط سفر فکر کنید و به دور از لوازم اضافه، تنها لوازم لازم برای سفر چند روزه را با خود بردارید. بدترین اتفاقی که می تواند یک تور چند روزه را خراب کند سنگینی بار اضافه است. سبک سفر کنید تا لذت بیشتری ببرید.با تور چند روزه به كجا مي خواهيد برويد؟

کوله پشتی

در تورهای چند روزه و سفرهای کوتاه مدت بهتر است یک کوله پشتی جادار برای جا دادن همه وسایل سفر تهیه کنید. بدون شک حمل کردن یک چمدان در طول سفر، دردسرهای فراوانی را به همراه دارد. قبل از سفر زیپ ها و درز های کوله پشتی خود را خوب بررسی کنید زیرا باز نشدن یک زیپ و یا ریختن وسایل میان راه می تواند لذت یک تور چند روزه را کاملا از بین ببرد. اگر قصد دارید لپ تاپ خود را هم همراه داشته باشید بهتر است به کوله پشتی هایی فکر کنید که محافظ لپ تاپ دارند تا با خیالی آسوده تر از تور چند روزه خود لذت ببرید. برای دوربین های عکاسی و لوازم جانبی مرتبط هم مناسب تر است یک کیف همراه خود ببرید. البته امروزه دوربین های گوشی های موبایل مشکل عکاسی های آماتور را کاملا حل کرده اند و اگر قصد عکاسی حرفه ای ندارید مناسب تر است که از لوازمی چون دوربین عکاسی چشم بپوشید. اما اگر قصد عکاسی حرفه ای دارید و یا لنز و زوم دوربین برای تان مهم است کیف دوربین می تواند تور چند روزه شما را لذت بخش تر کند.

کیف کمری

دسترسی سریع به پول نقد و مدارک، همواره در سفرها و تورهای چند روزه یکی از عوامل مهمی است که راحتی و لذت بیشتری را به شما خواد داد. امنیت بیشتر کیف کمری و در دسترس بودن آن یکی از وسایل سفری است که می تواند تور چند روزه شما را لذت بخش تر کند.

لباس مناسب

«یکی را بپوش، یکی را خشک کن و یکی را آماده نگه دار.» جمله معروفی که بین افراد حرفه ای اهل سفر مشهور است. اگرچه چند دست لباس مناسب یکی از اصلی ترین وسایل لازم برای سفر چند روزه است اما؛ شما از سفر خود لذت ببرید پس نیازی نیست که کوله پشتی خود را پر از لباس های مختلف کنید. با توجه به شرایط مقصد و دلیل سفر، چند دست لباس مناسب همراه خود بردارید. حتما به وضعیت و دمای هوا توجه داشتیه باشید تا با لباس مناسب، لذت بیشتری از این تور چند روزه ببرید. نوع چیدمان لباس و لوازم در کوله پشتی، یک مبحث جداگانه است اما به خاطر داشته باشید که جای لباس اضافه در انتهای کوله است که در فقط صورت احتیاج به آن دسترسی داشته باشید.

کفش مناسب

از دیگر وسایل سفر کفش مناسب است. یک جفت کفش گران قیمت ولی نامناسب می تواند تمام تور چند روزه شما را تبدیل به یک کابوس کند و بدون هیچ لذتی شما را به شهر مبدا باز گرداند. حتما به شرایط و نوع مقصد خود دقت کنید و کفشی مناسب جهت این تور چند روزه تهیه کنید. کفش مناسب یکی از مهم ترین لوازم تورهای طبیعت گردی و کوه نوردی است. سبک بودن و حفظ قوزک و کف پای شما یکی از اصلی ترین وظایف یک کفش مناسب در تورهای چند روزه است.

جعبه کمک های اولیه

داشتن اقلام ضروری برای حوادث یکی از ضروریات سفر است به خصوص اگر قرار است در این تور چند روزه به کوه و یا دل طبیعت بروید. البته نیازی نیست همراه با وسایل سفر به اندازه یک داروخانه، دارو بردارید و یا کیف کمک های اولیه خود را برای یک عمل جراحی سر پایی مجهز کنید. کافی است مقداری از وسایل لازم برای سفر چند روزه را با خود داشته باشید تا لذت بیشتری ببرید. دارو های لازم نیز جزو این وسایل هستند. داروهایی چون چسب زخم، قیچی و پنس، سرم شستشو، بتادین، پنبه، گاز استریل، باند، الکل سفید، دستکش نایلونی، پماد سوختگی، قرص آسپرین و نیترو گیلیسیرین و التبه تعدای قرص مسکن و ضد تهوع می تواند سفری ایمن تر و درعین حال لذت بخش تری را به شما هدیه دهد. اگر داروی خاصی مصرف می کنید به همراه بردن آن را فراموش نکنید و اگر به دارو و یا هر نوع غذا، گیاه و بوی خاصی حساسیت دارید حتما مسئول تور چند روزه را قبل از شروع سفر مطلع کنید. البته لازم به ذکر است که باید لوازم بهداشت شخصی خود را در تورهای چند روزه به همراه داشته باشید تا خود و اطرافیان تان را دچار بیماری و ناخوشی نکنید.

غذا و آب اضافی

برای به همراه داشتن آب و موادغذایی، شرایط مقصد تور چند روزه خود را در نظر بگیرید. رعایت این نکته برای لذت بیشتر هنگام سفر ضروری است که «همه لوازم ضروری سوپر مارکت محله شما را، سوپر مارکت های محله های دیگر هم به فروش می رسانند.» پس لازم نیست هر چه را که نیاز دارید از در خانه بار خود کنید و با سنگینی لوازم، لذت این تور چند روزه را به حداقل برسانید. اگر مقصد شما شهر و یا مکانی باستانی و تاریخی است که می توانید به راحتی غذا و آب مورد نیاز روزانه خود را از آنجا تهیه کنید و بیخود به وسایل سفر نیافزایید. اما اگر قرار است به کوه و یا طبیعت پناه ببرید با توجه به طول مدت اقامت، برای تهیه غذا و آب مناسب تدبیری بیندیشید و مقداری هم اضافه تر بردارید. معمولا در تورهای چند روزه طبیعت گردی و یا کوه پیمایی از غذاهای کم حجم با کالری بالا همانند مغز آجیل، میوه خشک شده، شکلات های مغزی و گوشت خشک شده دودی استفاده می کنند. وجود قمقمه برای حمل آب از ضروریات تورهای چند روزه طبیعت گردی است. بهتر است قمقمه شما سبک بوده و به کوله پشتی تان آویزان شود تا برای حمل، خیال راحت تری داشته باشید.


چادر مسافرتی و لوازم ساده اقامتی در مواقع ضروری

اگر قصد سفر به طبیعت و یا کوه را دارید و قرار است در همان منطقه چادر بزنید و کمپ ایجاد کنید، چادر یکی از لوازم سفر و گردشگری ضروری است. البته با هماهنگی های لازمی که با مسئول تور چند روزه، قبل از سفر انجام می دهید متوجه خواهید شد که به چند چادر احتیاج دارید و یا این که هر فردی باید به همراه خود چادر داشته باشد یا نه. نوع، جنس و مرغوبیت چادر هم همانند کوله چینی مبحثی مستقل و جداگانه است اما نکته مهم و ضروری داشتن وسایل سفر مناسب برای تورهای چند روزه ای است که قصد شب مانی ندارند. اگر به طبیعت می روید و محل اقامت شما از قبل مقرر شده است برای آن که در لذت تور چند روزه شما خللی وارد نشود لوازمی مانند کاور ضد آب سبک، پتوی نجات و یک کیسه زباله بزرگ به همراه خود داشته باشید زیرا ممکن است به هر دلیل اعم از گم شدن، آسیب دیدن و یا تاخیر در زمان بندی ناچار شوید مدتی را در طبیعت بمانید. سرما و خیس شدن لباس ها در شب، بزرگ ترین معظلاتی هستند که ممکن است یک تور چند روزه را در شب مانی های بدون برنامه ریزی به مخاطره بیندازد.چادر مسافرتي براي تور هاي چند روزه در طبيعت و كوه

لوازم الکترونیکی

در دنیای مدرن امروزی بسیاری از افراد به وسایل الکترونیکی خود وابسته تر از وعده های غذایی هستند. البته تکنولوژی در تورهای چند روزه علاوه بر داشتن سرگرمی های مرسوم عاملی است برای ارتباط مداوم با دیگران و به مسیریابی و پیدا کردن افراد گروه تور چند روزه در صورت بروز اتفاق کمک فراوانی می کند. مشکل عمده لوازم الکترونیکی در تورهای چند روزه معمولا عمر کوتاه باطری این لوازم است که گاهی با خاموش شدن لذت این سفر را کاهش می دهد. به خصوص دوربین های عکاسی و گوشی های موبایل. به همین دلیل بهتر است یک پاور بانک شارژ شده در وسایل سفر همیشه همراه شما باشد تا لذت تور چند روزه شما را بیشتر کند. گوشی های موبایل در حال حاضر با داشتن چراغ قوه، دوربین، مسیریاب، نقشه آنلاین و صدها امکانات دیگر تبدیل به یکی از مهم ترین ابزار سفر شده اند و گوشی بدون باتری فقط می تواند وزن کوله شما را سنگین تر کند. پاور بانک را فراموش نکنید. البته به همراه داشتن شارژر گوشی هم فراموش نشود و در صورت به همراه داشتن یک شارژر فندکی اضافی، در خیلی از موارد گره کار گشوده می شود.

محافظ های نور خورشید

در تورهای چند روزه طبیعت گردی و کوه پیمایی معمولا نور خورشید می تواند آسیب های فراوانی به چشم و پوست شما بزند. البته نور خورشید در تورهای چند روزه اماکن تاریخی و دیدنی و یا شهرهای ساحلی هم شما را همراهی می کند. پس یکی از لوازم سفر و گردشگری مهم و ضروری برای سفر چند روزه وسایل محافظ در برابر نور خورشید است که شامل عینک آفتابی مناسب، کلاه و کرم ضد آفتاب می شود.محافظ هاي نور خورشيد

چراغ قوه

در تورهای چند روزه ای که به طبیعت یا کوه ختم می شوند، چراغ قوه با باطری کامل یکی وسایل سفر است. البته گوشی های موبایل دارای چراغ قوه های خوبی هستند که مسیر زیادی را روشن می کنند ولی بهتر است باطری گوشی خود را برای موارد ضروری تر، پُر نگه دارید.چراغ قوه

اگر از آن دست افرادی هستید که دوست دارید با لوازم سفر و گردشگری مناسب سفر کنید و یا تعداد سفرهای بالایی در سال دارید بهتر است کمی حرفه ای تر به وسایل سفر مناسب خود فکر کنید و اندک اندک لیستی از اقلام زیر را تهیه کنید تا در تورهای چند روزه کوه نوردی و طبیعت گردی، لذت بیشتری را تجربه کنید:

1. دستگاه مسیریاب یا همان جی پی اس
2. چراغ پیشانی یا هد لامپ
3. جعبه ابزار همراه با لوازم لازم
4. وسیله ای برای روشن کردن آتش
5. سوت
6 . زیرانداز نرم و سبک
7. کیسه خواب مناسب
8. رم اضافی برای دوربین
9. ظروف مناسب برای پخت و پز روی آتش
10. چاقوی مناسب و یا چند کاره
11. قاشق و چنگال تا شو

این لیست بسته به حرفه ای بود شما می تواند ادامه پیدا کند و شامل لوازمی چون موقعیت یاب، وسایل ارتباط ماهواره ای، تبر، یخ و ... شود که البته یادگیری نحوه استفاده از این لوازم مهم تر از به همراه داشتن آنها است. اگر نحوه کار کردن با این لوازم را ندانید فقط با سنگین تر کردن کوله پشتی تان، لذت تور چند روزه خود را از بین برده اید.لوازم حرفه اي تر براي تورهاي چند روزه

سخن آخر

داشتن لوازم سفر و گردشگری مناسب برای یک تور چند روزه می تواند لذت این سفر را صدها برابر کند. اما نکته ضروری برای تهیه لوازم، کیفیت بالای این لوازم بوده که هنگام خرید باید به آن خوب دقت داشته باشید. بهتر است با این طرز تفکر به سراغ خرید لوازم مناسب یک تور چند روزه بروید که تصمیم دارید سالیان درازی را با این لوازم مناسب به گردش بروید و لذت های فراوانی را تجربه کنید. با خریدن لوازم بی کیفیت ممکن است در اولین سفر و با خراب شدن این لوازم، علاوه بر دور ریختن پول خود، لذتی هم از این تور چند روزه نبرید. بهتر است درصورت مشکلات مالی، این لوازم سفر و گردشگری مناسب را تهیه کنید تا بتوانید به کیفیت آنها در تور چند روزه اطمینان کنید. اطمینان از لوازم مناسب همراه در تور چند روزه، باعث لذت بیشتر و افزایش آرامش می شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار