gardeshban.ir

اگر چه مقبره نفرتیتی همچنان راز آلود است اما اطلاعات مجسمه باستانی او بالاخره در قالب اسکن 3 بعدی در اختیار عموم قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۹۶۶۳
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸-1398 August 29
گردشبان (gardeshban.ir) :

کاسمو ونمان هنرمندی است که در زمینه انتشار  اسکن های سه بعدی آثار موزه‌ای فعالیت می‌کند. او کمپینی دارد که در آن موزه‌ها را برای انتشار اسکن‌های 3 بعدی آثارشان و در اختیار مردم قرار دادن آنها ترغیب می‌کند. نتیجه فعالیت‌های او اکنون انتشار اسکن 3 بعدی از تندیس نفرتیتی که در بخش مصر موزه برلین قرار دارد.این مجسمه 3 هزار و 364 سال قدمت دارد و از سال 1320 در موزه برلین نگه‌داری می‌شود.

ملکه «نِفِرتیتی» همسر بزرگ‌ آخن‌آتن، ملکه‌ای مصری است که یافتن مقبره او در مصر سال‌هاست که به معمای بزرگ باستان‌شناسان تبدیل شده‌است.

آرت نت نوشت، موزه برلین در برابر دادن اطلاعات به این هنرمند که تلاش می‌کرد اسکن 3 بعدی این مجسمه را برای استفاده عموم مردم تهیه کند، مقاومت می‌کرد و ونمان در نهایت با کمک گرفتن از وکلا وبا سال 3 تلاش توانست این اسکن را تهیه کند.

بخشی از نگرانی موزه‌های برای دادن اطلاعات در مورد آثارشان به این دلیل است که می‌ترسند کشورهای مبدا آثار، برای برگرداندن آثارشان از موزه‌های کشورهای دیگر اقدام کنند. از جمله اینکه مصر در این سال‌ها خواستار بازگرداندن مجسمه نفرتیتی به مصر بوده‌است.




پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار